مرتضی کوهی در گفتگو با تابناک:
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی استان کرمانشاه گفت: هشت سال پیش دراستان فوریت های اجتماعی و مرکز اورژانس اجتماعی در سطح استان فعال شدکه در چهار شهرستان نیز فعالیت دارد، وظایف تخصصی و اصلی آن مداخله و آموزش افراد است.
کد خبر: ۴۲۶۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱ 18 May 2017
 مرتضی کوهی امروز در گفتگو با خبرنگار تابناک از کرمانشاه، اظهارداشت: عوامل اجتماعی نظیر اعتیاد، فقر، بیکاری، بیماری های جسمانی و‌گاهی اوقات اختلافات خانوادگی و عدم قدرت سازگاری، انطباق و دانش مهارت های زندگی در افراد ( حل مسئله)، در اقدام افراد به خود کشی بی تاثیر نیست.
 
وی خاطر نشان کرد:ابتلای افراد به بیماری ها و اختلالات روانی، رفتاری و شخصیتی از عمده ترین دلایل افراد برای اقدام و فکر به خودکشی است .

وی با بیان اینکه براساس آمارهای اعلام شده از سوی مراکز متولی، نشان می دهداستان کرمانشاه دراقدام افراد برای خودکشی جزو سه استان اول در کشوراست،افزود: اقدامات سازمان بهزیستی برای پیشگیری از اقدام به خودکشی در سه ، طیف  طبقه بندی می شود.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی استان کرمانشاه، خاطرنشان کرد: آسیب اجتماعی می تواند، علت یا پیامد آسیب های دیگرباشد، اگر منابع حمایتی از سوی خانواده  صورت نگیرد و مشکلات اقتصادی( نداشتن درآمد یا از دست دادن آن) ، طلاق ، ناکامی و سرخوردگی ( بعد عاطفی) منجر به اقدام یا فکر به خودکشی درافراد می شود.

کوهی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه در رابطه با آموزش و تمرین مها رت های زندگی در افراد مختلف ، خاطرنشان کرد: تمرین مهارت های زندگی موجب می شودکه فرد دربرخورد با مشکلات و فشارهای زندگی ، تصمیم درستی داشته باشد و فکر به خودکشی در آنان کاهش یابد.

 
کوهی اظهارداشت: تلفن۱۲۳ ( خط بحران) پاسخ گوی گزارش های افرادی بوده که ممکن است فکر خودکشی داشته باشند  و متخصصان دراین زمینه سعی در کنترل و ممانعت از خودکشی دارند.

گفتگو از حدیث جمشیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار