با حضور مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران:
جلسه کمیته مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان با حضور مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران ، مدیر عامل، معاونین واعضای کمیته شرکت برگزار شد.
کد خبر: ۴۲۶۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 18 May 2017
جلسه کمیته مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان با حضور مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران ، مدیر عامل، معاونین واعضای کمیته شرکت برگزار شد.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در این جلسه گفت: تجاربی که در استان گلستان در مبحث سیل وجود دارد بسیار ارزشمند و دلگرم کننده است.مهندس سیف ا...آقابیگی اظهار کرد: تلفیقی از مخاطرات طبیعی مانند سیل،زلزله،خشکسالی و..در استان گلستان وجود دارد که البته مدیران وکارشناسان شرکت آب منطقه ای اشراف کاملی به این مباحث دارند.

وی با بیان این که، سیل های با شدت در استان گلستان بیشتر در فصل تابستان رخ می دهد که اوج گرمای کشور است ،تصریح کرد: انواع و اقسام سیستم های هشدار سیل در کشور وجود دارد که از آنها استفاده می شود و استان گلستان نیز به واسطه همکاران فنی و متخصص جزو شرکت های پیشتاز در استفاده از سیستم هشدار سیل است ودر این راستا جهت بهبود ابزارها وتجهیزات نیاز به اعتبار است.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در ادامه با بیان این که کمیته های مدیریت بحران شهرستان های شرکت آب منطقه ای استان نیز فعال است، گفت: در این راستا کار بسیار ارزشمندی صورت پذیرفته است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان گفت:در شرایطی که امسال به نام اقتصاد مقاومتی وتولید واشتغال نامگذاری شده است، باید با فراهم کردن بستر کار در این زمینه تلاش خوبی داشته باشیم.اقتصاد مقاومتی بحث جدیدی نیست و ما باید کشور را در مقابل تهدیدات در تمامی زمینه ها مقاوم کنیم و اگر این گونه عمل کنیم به معنای واقعی بحث اقتصاد مقاومتی را انجام داده ایم.

مهندس نظری تصریح کرد: استان ما در بخش های مختلف سیل و زلزله وخشکسالی در کشور سرآمد است و طی سال های گذشته اینگونه حوادث از جمله سیل هایی که در استان رخ داده، مدیریت شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان در ادامه با بیان این که در بحث سیل شرکت مدیریت منابع اب ایران نظام نامه خوبی ترتیب داده است گفت: این نظام نامه فرآیند خوبی است و می تواند مشکلاتی که تاکنون شناسایی نشده است را شناسایی کنیم.

مهندس نظری تصریح کرد: همکاران ما در استان فعالیت های بسیار خوبی را در بحث مدیریت بحران سیل انجام دادند وکارگروه سیل را در ستاد تشکیل دادند و از نهادهای دیگر هم کمک گرفتند تا بتوانند در مواقع بحرانی با سیل مقابله نمایند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان در ادامه بیان کرد: مسئولیت کارگروه سیل از قبل با آب منطقه ای بوده است و اقدامات خوبی در این کارگروه انجام شده است و مشخص است که در صورت بروز بحران فرآیند اطلاع رسانی چگونه باشد، نحوه مقابله چطور باشد و چه کسانی و چگونه مقابله را انجام دهند و شهرمعین برای هر شهر آسیب دیده کدام باشد.

مهندس نظری با تاکید بر اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، گفت: هزینه برای پیشگیری بسیار کمتر از درمان است و باید مشکلات شناسایی شود و به استان و کشور اطلاع داده شود.

 مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان در ادامه بیان کرد: پدافند غیر عامل به عنوان یک نیاز و ضرورت مطرح شده است و ما در تمامی پروژه های شرکت این مساله را رعایت می نماییم.

مهندس نظری بیان کرد: وفاق و همدلی در کار همکاران شرکت آب منطقه ای بسیار زیاد است وموجب شده است شرکت بتواند در مواقع بحران بسیار مناسب عمل کند.

مهندس علی نظری تصریح کرد: سامانه  هشدار سیل که هم اکنون در استان وجود دارد هنوز کامل نیست و به دنبال این هستیم که با گرفتن اعتبارات مورد نیاز آن را تکمیل نماییم.

همچنین مهندس آقا بیگی مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران از سد در حال ساخت نرماب و سیستم جمع آوری آمار ایستگاه های اتوماتیک آب و هواشناسی در گلستان بازدید کردند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار