اینجا شعبه ثبت‌نام و اخذ رأی شماره 114 و 115 مسجد بلال در یکی از شرقی‌ترین مناطق حاشیه‌شهر کلانشهر اهواز است و 2 ساعت مانده به پایان مهلت انتخابات صف‌های مردم برای رأی دادن طولانی و طولانی‌تر می‌شود
کد خبر: ۴۲۶۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰ 19 May 2017
 شعبه اخذ رأی و ثبت‌نام شماره 114 و 115 مسجد بلال واقع در منطقه سپیدار اهواز اکنون مملو از مردمی است که برای خلق حماسه‌ای دیگر در عرصه انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا به صحنه آمده‌اند.

 

در شعبه ثبت نام و اخذ رأی شماره 114 (برادران این مسجد) صف طولانی از مردان و پسران پیر و جوان تشکیل شده که در آخرین لحظات مهلت رأی‌گیری به این شعبه مراجعه کرده‌اند و با تمدید زمان رأی دادن تا ساعت 22 برای مشارکت در این انتخابات و به نمایش گذاشتن انسجام و یکپارچگی مردم ایران انگیزه بیشتری گرفته‌اند.

 

"مجید همت‌پور" یکی از این مردم است که با وجود سن بالا در این صف طولانی به انتظار ایستاده است. این شهروند اهوازی به خبرنگار ایسنا گفت: با اینکه بیماری فشار خون دارم و همین الان هم فشارم بالا و پایین می‌رود، برای کشورم تصمیم گرفتم مثل گذشته رأی دهم؛ این یک وظیفه انسانی است و نمی‌توانم به بهانه اینکه رأی من هیچ تأثیری ندارد رأی ندهم.

 

در شعبه ثبت‌نام و اخذ رأی شماره 115 خواهران این مسجد اما صف‌های بسیار طولانی‌تری از زنان و دختران نوجوان به چشم می‌خورد؛ به طوری که انتهای این صف تا وسط حیاط بزرگ مسجد بلال کشیده شده است.

 

یک دختر نوجوان ریزنقش که در این صف منتظر ایستاده، به خبرنگار ایسنا گفت: بار اول است که رأی می‌دهم؛ می‌توانم بگویم احساس بسیار خوبی دارم. امروز آینده کشورم رقم می‌خورد و باید در این انتخابات شرکت کنم.

 

وی ادامه داد: احساس می‌کنم که نظرم برای تصمیمات آینده این کشور مهم و تأثیرگذار است و نمی‌توانم از رأی دادن شانه خالی کنم؛ این حق من است و به نظرم افرادی که رأی نمی‌دهند حق دخالت در تعیین آینده کشور را از خود می‌گیرند.

 

همچنین "خانم ایمری‌زاده" یکی از زنان مسن است که در صف زنان در حیاط این مسجد به انتظار ایستاده و عصایی زیربغل دارد؛ این شهروند اهوازی به خبرنگار ایسنا گفت: شرکت در انتخابات وظیفه همه است؛ ما این همه شهید دادیم باید به خاطر حرمت خون شهدا هم که شده در انتخابات شرکت کنیم. من به حرمت خون شهدا آمده‌ام و افرادی که در این انتخابات پیروز می‌شوند باید حرمت‌شکنی نکنند و به مردم صادقانه خدمت کنند.

 

این بانوی اهوازی ادامه داد: انتظارم از رییس‌جمهور منتخب این است که مشکلات جوانان مخصوصاً ازدواج جوانان را حل کند؛ ما همه ایرانی هستیم و پشت این مملکت را به غریبه‌ها نمی‌دهیم. امکان ندارد کسی نسبت به انتخابات احساس مسئولیت نکند و اگر فردی قصد رأی دادن ندارد حتماً این تصمیم او به علت مشکلات زندگی است، اما همه مشکل دارند. این خیلی مهم است که توجه کنیم آسایش کنونی کشور ما به علت فداکاری کسانی است که در این راه خون دادند و شهید شدند.

 

همچنین بازرس وزارت کشور مستقر در این شعبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: از ساعات آغازین صبح حضور مردم در این شعبه بسیار گسترده بوده است و با گذشت زمان شاهد افزایش حضور مردم در این شعبه هستیم.

 

رضا احمدی‌بابادی در ادامه تصریح کرد: تا جایی که توانسته‌ایم از تخلفات احتمالی پیشگیری کردیم و جلوی درب این شعبه از ورود افرادی که با همراه داشتن پوسترها و تصاویر تبلیغاتی قصد تبلیغ غیرقانونی را داشتند، جلوگیری کردیم؛ همچنین نیروی انتظامی خودروهای پارک‌شده اطراف این شعبه که تصاویر تبلیغاتی نصب کرده بودند را نیز جمع آوری کرد.

 

وی ادامه داد: حضور مردم واقعاً چشم‌گیر است و پیش‌بینی می‌کنم که افراد بیشتری نیز به این شعبه مراجعه کنند.

 

رییس شعبه ثبت نام و اخذ رأی شماره 114 و 115 مسجد بلال نیز در گفت‌وگو با ایسنا با ابراز رضایت از روند برگزاری انتخابات در این شعبه، اظهار کرد: مشارکت مردم در این شعبه بسیار بالا بوده است و مردم واقعاً استقبال کرده‌اند.

 

"عزیز حسین‌نژاد" ادامه داد: از ساعت 8 صبح که رأی‌گیری آغاز شد، شاهد تکمیل شدن صف‌های طولانی از مردم در این شعبه بودیم و فکر می‌کنم نسبت به صبح اکنون با وجود جمعیت فعلی حاضر در این شعبه در حال حاضر جمعیت کمتری در شعبه حضور دارد.

 

بر اساس مشاهدات خبرنگار ایسنا؛ صف‌های طولانی موجب نارضایتی‌هایی در میان برخی از مردم شده است به‌طوری که عده‌ای با مشاهده این وضعیت شعبه را ترک کردند، با این وجود تب و تاب انتخاباتی و شور و نشاط بین مردم حاضر در این شعبه کاملاً چشمگیر است و با وجود اینکه در آخرین ساعات رأی‌گیری به سر می‌بریم، به نظر می‌رسد که چیزی نمی‌تواند مانع از اراده سستی‌ناپذیر مردم برای مشارکت در یکی از مهم‌ترین عرصه‌های تصمیم‌سازی کشور شود.
منبع: ایسنا
برچسب ها: انتخابات
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار