کد خبر: ۴۲۷۰۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰ 20 May 2017
به گزارش تابناک یزد، مراسم سنتی گلریزان با هدف تامین جهیزیه نیازمندان با حضور فرماندار تفت، جمعی از مسئولان، پیشکسوتان و ورزشکاران شهرستان در محل زورخانه شهدای گمنام تفت برگزار شد .

 «محمد حسن وراثی» مدیر کمیته امداد شهرستان تفت با بیان این که ورزشکاران با روحیه و منش جوانمردی و پهلوانی نقش موثری در کمک به محرومان و نیازمندان ایفا می‌کنند، تصریح کرد: برپایی آیین گلریزان برگرفته از فرهنگ فتوت و پهلوانی و سمبل و نماد نوع دوستی انسان‌های جوانمرد از سال‌های بسیار دور است که با پیروی از سیره مولای متقیان حضرت علی(ع)، پهلوانی و نیک مردی را با احسان و کمک به دیگران کامل می‌کنند .

وي با بیان این که خیران و ورزشکاران تفتی در جشن گلریزان بیش از 100 میلیون ریال به نیازمندان مساعدت کردند، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون چهار هزار و 200 مددجوی تحت حمایت از خدمات مختلف این نهاد در بخش‌های فرهنگی،حمایت و سلامت خانواده، عمران و ساختمان، اشتغال و خودکفایی بهره ‎‎ مند هستند .

مدیر کمیته امداد تفت خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از 18 میلیارد و 500 میلیون ریال کمک معیشت(مستمری) به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان تفت پرداخت شد و در همین مدت دو میلیارد و 400 میلیون ریال برای کمک به تامین جهیزیه 59 نوعروس تحت حمایت هزینه شده است .

وي با بیان این که کمک‌های اهدایی در این مراسم جهت تامین بخشی از جهیزیه نوعروسان تحت حمایت هزینه می‌شود، گفت: مردم نیکوکار شهرستان تفت در بیش از ۴۵ طرح مشارکتی این نهاد همکاری دارند.

وارثي گفت: طرح‌های اکرام ایتام، محسنین(حمایت از فرزندان نیازمند غیر یتیم)، صدقات، زکات، اطعام، کوثر(تامین جهیزیه)، شفاء(کمک به درمان مددجویان)، مفتاح الجنه(بازدید مسئولان از منازل مددجویان)، جشن نیکوکاری و عاطفه‌ها، شوق زیارت(مشارکت در اعزام مددجویان به سفرهای زیارتی)، رضوان(کمک به احداث منزل مددجویان)، فطریه و کفاره، نذر قربانی، عقیقه از جمله این طرح‌های مشارکتی است
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار