کد خبر: ۴۲۷۱۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۱ 20 May 2017
به گزارش «تابناک یزد»، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با انتقاد از رشد بی رویه واردات پوشاک به کشور در سال های اخیر، گفت: تناقض آماری در میزان واردات پوشاک نشان از ورود حجم وسیعی از کالاهای قاچاق به کشور است.

محمد عزیزی در گفت وگو با خانه ملت، با انتقاد از رشد بی رویه واردات پوشاک به کشور در سال های اخیر، گفت: متاسفانه آمار ایران از واردات پوشاک از کشور ترکیه یک پنجم میزان واقعی آن است که این نشان می دهد بسیاری از کالاها از مبادی غیرقانونی و به صورت قاچاق وارد کشور شده است.

نماینده مردم ابهر، خرم دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه قاچاق پوشاک به کشور بیش از نیاز داخل و در مواردی مشابه تولید داخل است، افزود: متاسفانه ضعف نظارت از سوی دستگاه های متولی در این زمینه بسیاری از واحدهای تولیدی در داخل را با مشکل مواجه کرده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه واردات کالاهای مختلف به کشور در جهت افزایش قدرت رقابت پذیری در تولید با کیفیت تر مناسب است، تصریح کرد: اینکه کالایی با اخذ مجوزهای لازم به کشور وارد شود یعنی تمام حقوق گمرکی خود را پرداخته و می تواند منشا درآمد برای اقتصاد ما باشد.

وی ادامه داد: موضوع حائز اهمیت در رابطه با واردات پوشاک این است که بدانیم واردات قانونی بوده یا از طریق مبادی غیرقانونی و با برخی زد و بندهای سیاسی صورت گرفته است.

عزیزی با اشاره به اینکه بسیاری از پوشاک ایرانی موجود در بازار با برخی برندهای معروف عرضه شده است، گفت: متاسفانه تغییر ذائقه مردم موجب شده که برخی تولیدکنندگان با زدن برخی برندهای خارجی بتوانند اجناس خود را به بازار عرضه کنند.

نابودی صنعت پوشاک در نتیجه  واردات بی رویه و قاچاق
این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: متاسفانه در برخی موارد ، توهم خوب بودن اجناس و کالاهای خارجی منجر به این شده که بسیاری از صنایع داخلی در سایه آن نابود شوند.

عزیزی با بیان اینکه بسیاری از برندهای معروف دنیا در کشورهای جهان سوم تولید و عرضه می شود، گفت: متاسفانه به دنبال برند بودن از اصل موضوع که کیفیت کالا است ما را غافل کرده است.

وی با اشاره به تعطیلی کارخانه نساجی ایران و سایر کارخانه های مشابه آن ، افزود: در نتیجه کاهش تمایل مردم به خرید کالاهای ایرانی بسیاری از تولیدکنندگان و کارگران داخلی بیکار شده اند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری دستورات مقام معظم رهبری در خصوص توجه به تولیدات داخلی و تقویت آن، تصریح کرد: برای تقویت تولید ملی نباید با واردات مقابله کرد بلکه جلوگیری از ورود کالای قاچاق می تواند اصل اقتصاد مقاومتی را محقق کند.

بازار داخل از پوشاک بی کیفیت قاچاق اشباع شده است
وی ادامه داد: وابستگی به بازار کشورهای دیگر در زمینه تامین بازار پوشاک داخلی تاسف آور است زیرا تولیدات بسیاری از کشورهای توسعه نیافته یا در حال توسعه بازار ما را اشباع کرده اند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: شکی در ضرورت تقویت کیفیت تولیدات داخلی نیست اما این بهانه  مناسبی برای روی گرداندن از تولیدات ملی و خرید کالای بی کیفیت خارجی نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار