هفته گذشته بود كه رئيس دانشگاه جامع علمي كاربردي از امكان تحصيل حين خدمت مشمولان سربازي در اين دانشگاه خبر داده و گفته بود كه مذاكراتي با مسئولان ذيربط براي تحصيل حين خدمت سربازان در دانشگاه جامع علمي كاربردي انجام شده است. موضوعي كه پيگيري‌ها حاكي از عدم امكان اجرايي شدن آن است.
کد خبر: ۴۲۷۴۶۵
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳ 21 May 2017
به گزارش تابناک رضوی به نقل از ایسنا، دكتر محمدحسين اميد، رييس دانشگاه جامع علمي كاربردي  هفته گذشته گفته بود مذاكراتي با مسئولان ذي‌ربط براي تحصيل سربازان حين خدمت صورت گرفته است، به دنبال اين خبر شماري از مخاطبان ايسنا در تماس با اين خبرگزاري پيگير اين موضوع شدند كه پيگيري‌ها حاكي از آن است كه امكان اجراي چنين طرحي براي دانشجويان يا سربازان وجود ندارد.
 
بر اساس قانون يك سرباز يا دانشجو نمي‌تواند همزمان تحصيل كرده و خدمت سربازي خود را نيز پشت سر بگذارد و اين دو بايد جدا از يكديگر سپري شوند. به‌عبارتي اگر دانشجويي قصد رفتن به سربازي را داشته باشد بايد وضعيت تحصيلي خود را با فارغ‌التحصيلي يا انصراف از تحصيل مشخص كند. اگر سربازي نيز در حين طي كردن سربازي خود باشد و در كنكور قبول شود بايد از سربازي مرخص شده و پس از موافقت با معافيت تحصيلي‌اش به دانشگاه برود.
 
علاوه بر قانون، يكي از مسئولان ستادكل نيروهاي مسلح نيز درباره اجرايي شدن چنين طرحي به ايسنا گفته كه احتمال اجراي اين طرح به دليل مغايرت با قانون وجود ندارد، البته دانشگاه‌ها و سازمان‌هايي كه مي‌توانند در راستاي خوشايندسازي محيط سربازي و ارائه آموزش به سربازان فعاليت كنند، امكان انتقال طرح‌هاي خود را دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار