در اولين روز پاسخ گويي و تعيين تکليف سپرده هاي تعاوني منحله فرشتگان توسط موسسه مالي کاسپين، بارديگر فرشتگاني ها نقره داغ شدند.
کد خبر: ۴۲۷۴۹۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱ 21 May 2017
تابناک رضوی به نقل از خراسان: «مي گويند از تاريخ اول شهريور 94 سودي که بابت سپرده‌ها به شما پرداخت مي‌شود از 23 درصد به 7درصد کاهش پيدا کرده است. يعني هرچه سود در اين مدت گرفتيم که بر اساس قرارداد سپرده‌هايمان در موسسه 23 درصد بوده است به‌صورت يک‌طرفه به 7 درصد کاهش دادند». اين صحبت‌هاي يکي از سپرده‌گذاران فرشتگان است که پس از مراجعه به يکي از شعب موسسه کاسپين براي تعيين تکليف سپرده هايش حالا با چنين مسئله اي مواجه شده است. او به خراسان رضوي گفت: وقتي اصل سپرده‌ام را از شعبه موسسه کاسپين، مطالبه کردم گفتند که اول بايد تمام پولي را که بر اساس سود 23 درصد از موسسه دريافت کرده‌اي از حسابت کم کنيم بعد اصل پول را به شما برمي‌گردانيم.

با هماهنگي بانک مرکزي و قوه قضاييه سود کم شد
براي پيگيري موضوع با رئيس شعبه کاسپين در وکيل‌آباد گفت و گو کرديم .وي اگرچه در مصاحبه حاضر نشد نامش را به ما بگويد با اين حال در پاسخ به سوال ما در باره اظهارات مراجعان گفت :به دليل اين که پرداختي‌ها برگشت سود خورده‌اند سپرده‌گذاران معترض هستند. وي توضيح داد: سودي که به سپرده‌ها پرداخت مي‌شد غيرقانوني بوده است و بر اساس هماهنگي‌هاي صورت گرفته با بانک مرکزي و قوه قضاييه سود سپرده‌ها کاهش‌يافته است. وي در پاسخ به اين که از چه تاريخي قوه قضاييه و بانک مرکزي به موسسه و شعب آن مجوز داده‌اند که سود را کاهش دهند؟ گفت: نمي‌دانم هنوز به ما اعلام نکرده اند.اما فکر مي‌کنم سودي که به سپرده‌گذاران پرداخت مي‌شود از شهريور 94 کاهش پيدا کرده است. اين مسئول تصريح کرد: بنده اطلاعات بيشتري ندارم و اين تغييرات از طريق سامانه اعمال‌شده است. سرانجام براثر ازدحام و اعتراض سپرده‌گذاران که اعتقاد داشتند سر آن‌ها کلاه رفته است و حاضر نيستند از پول خود بگذرند، مأموران نيروي انتظامي در شعبه را بستند و به سپرده‌گذاران قول دادند که اين موضوع را از طريق مجاري قانوني پيگيري کنند. شعبه ديگر موسسه اعتباري کاسپين در بولوار معلم نيز با ازدحام و اعتراض گسترده سپرده‌گذاران روبه رو شده بود. براساس مشاهدات ميداني ما در دو شعبه بولوار معلم و سجاد نيز اوضاع چنين بود .اگرچه دامنه اعتراضات فقط به مشهد ختم نمي‌شود و خبرهايي مشابه اين از ديگر نقاط کشور به ويژه در سيستان و بلوچستان منتشر شد. به شعبه ديگر موسسه اعتباري کاسپين در بولوار سجاد رفتيم. همين ازدحام و اعتراضات گسترده سپرده‌گذاران در آن جا هم حاکم بود و کارمندان موسسه توسط نيروي انتظامي کلانتري سجاد از طريق در اضطراري به بيرون ساختمان انتقال داده شدند . جمعيت معترض سپرده‌گذار در داخل شعبه تجمع کردند و خواستار پول خود بودند ولي هيچ‌کس پاسخ گوي مطالبات آن‌ها نبود و فقط نيروي انتظامي از آن‌ها مي‌خواست به خارج از ساختمان بروند تا شعبه را تعطيل کنند و از طريق مراجع ذي صلاح موضوع پيگيري شود.

تصميم هيئت مديره نيست
براي پيگيري موضوع ،تلاش‌هاي ما براي برقراري ارتباط با موسسه کاسپين بي‌نتيجه ماند اما روابط عمومي اين موسسه با صدور بيانيه‌اي در سايت کاسپين آورده است:با توجه به اعتراض جمعي از سپرده‌گذاران در 20 شعبه منتخب و دفتر مرکزي کاسپين درباره حذف سود سپرده‌ها بدين‌وسيله به اطلاع مي‌رساند که اين تصميم توسط مديرعامل و هيئت‌مديره موسسه اعتباري کاسپين صورت نگرفته است. هيئت‌مديره موسسه در راستاي رسالت خود تمام تلاش خود را در جهت صيانت از سود و اصل سپرده مشتريان عزيز به کار خواهد بست. در اين خصوص جلسات متعددي با مراجع قضايي و بانک مرکزي انجام گرفته است که به‌محض حصول نتيجه اطلاع‌رساني خواهد شد. شايان‌ذکر است بر اساس اطلاعيه‌هاي بانک مرکزي در تاريخ 27 و 28 ارديبهشت امسال، بنا بود که 20 شعبه موسسه کاسپين در سراسر کشور مجوز فعاليت دريافت کنند و از تاريخ 28 ارديبهشت اين موسسه تکليف سپرده سپرده‌گذاران فرشتگان را که زير 10 ميليون است مشخص کند که از اين 20 شعبه 3 شعبه در مشهد داير شده‌است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار