فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت که همزمان با روز سوم خرداد، روز مقاومت و آزادسازی خرمشهر، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان البرز در امامزاده محمد (ع) کرج برگزار می شود.
کد خبر: ۴۲۷۸۲۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱ 21 May 2017
به گزارش تابناک البرز؛ سردار یوسف مولایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سوم خرداد به عنوان نقطه عطف 8 سال دفاع مقدس فرصت مناسبی برای انتقال رشادت‌های رزمندان و شهدا به نسل جوان است، افزود: به همین مناسبت همایش تحلیل نبرد بیت المقدس در کانون شهدای بسیج کرج انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه چنین برنامه هایی در سطح شهرستان ها نیز برگزار می شود، اظهار داشت: یکی دیگر از برنامه ها تشییع شهید مدافع حرم است که در آستانه آزادی خرمشهر از سوریه به کشور بازگشته است.
وی در ادامه به رمز موفقیت و ماندگاری حماسه سوم خرداد اشاره کرد و گفت: اگر به درستی بخواهیم سوم خرداد را بفهمیم و بشناسیم، بهترین راه آن برگشت به فرمایشات امام (ره) و رهبر معظم انقلاب است زیرا سوم خرداد را حضرت امام خیلی قشنگ توصیف می کنند.
مولایی افزود: امام راحل فرمودند که 'فتح خرمشهر فتح خاک نیست بلکه فتح ارزش هاست' و 'خرمشهر را خدا آزاد کرد' که جمله بسیار بزرگی است که از فهم ما خارج است زیرا یک مساله عادی نیست بلکه امر فوق العاده ای بود.
وی با بیان اینکه خرمشهر نقطه ی عطفی است در هشت سال دفاع مقدس، بیان داشت: زیرا صدام با تمام قدرتش آمده بود آنجا را نگه دارد و نیامده بود که آن را پس دهد و 19 هزار اسیر از یک شهر نشان از همین موضوع دارد.
فرمانده سپاه البرز گفت: صدام آمده بود که بماند ولی رزمندگان اسلام با توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار توانستند فتح ارزش ها کنند.
وی اضافه کرد: صدام گفته بود اگر رزمندگان ایرانی اینجا را پس بگیرند کلید بصره را به آن ها می دهم ولی اینکار را نکرد و آنچه که اتفاق افتاد کار بسیار بزرگی بود که در سایه وحدت سپاه و ارتش انجام شد.
مولایی افزود: این وحدت در حالی محقق شد که 9 ماه قبل از آن در مقابل هم قرار می گرفتند که بعضا به دلیل فرماندهی های نامناسبی بود که فرمانده کل قوای آن زمان بنی صدر داشت و این ها کمترین هم افزایی نداشتند ولی در خرمشهر نقطه اوج و همکاری و همدلی بچه های ارتش وسپاه و بسیج به نتیجه رسید و کار بسیار بزرگی را رقم زدند.
وی، برگزاری مراسم غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا در روز سوم خرداد، مراسم سپاس و دیدار با خانواده‌های شهدا نیز با حضور مسئولان استانی و رژه موتورسواران از دیگر برنامه‌های این روز است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار