رئیس انجمن آژانس‌ها:
رئیس انجمن آژانس‌ها گفت:چارترکننده‌ها حاضر به زیان‌دهی هستند ولی پرواز را کنسل نمی‌کنند!
کد خبر: ۴۲۷۸۸۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۷ 21 May 2017
به گزارش تابناک رضوی، به نقل از خبرگزاری مهر ، محمد حسن کرمانی رئیس انجمن صنفی آژانس های مسافرتی ،درباره نقش آژانس های زیارتی و خدمات مسافرت هوایی در تغییر برنامه پروازها به خصوص پروازهای چارتری نجف ـ ایران، اظهار کرد: اینکه پروازی به دلیل کمبود مسافر کنسل شده و به چند ساعت بعد برای افزوده شدن تعداد مسافران موکول شود، عملی غیر عقلانی و غیر اقتصادی است؛ تأخیرات طولانی پروازهای نجف به دلیل نقص فنی است نه کنسل کردن عمدی پرواز.
وی ادامه داد: فرضا اگر بپذیریم که ایرلانی مسافران را در فرودگاه امام خمینی (ره) برای تجمیع آن پرواز با پرواز چند ساعت بعد، معطل کند، خوب از طرفی هم مسافرانی که قرار است با آن هواپیما از نجف به فرودگاه امام (ره) برگردند نیز چند ساعت معطل خواهند شد و برنامه دیگر پروازها به هم می خورد. آیا ایرلاینی حاضر است برای سود مقطعی، اعتبار و مشتریان دائمی خود را از دست بدهد؟
کرمانی با تأکید بر اینکه آژانس های مسافرتی چارترکننده، از وضعیت بازار آگاهی دارند، افزود: آنها هم در زمان هایی که بازار خوب است، فعالیت می کنند و هم در زمان هایی که بازار رونق ندارد و زیان می دهند تا بتوانند بازار را به سود خود نگه دارند. بنابراین چارترکننده حاضر نیست با کنسلی پرواز بدون اطلاع مسافر، به اعتبار خود لطمه بزند؛ ولو اینکه بابت آن زیان هم بدهد.
وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر ایرلاین ها هم نمی توانند پروازهای برنامه ای را در چند دقیقه قبل از انجام پرواز کنسل کرده و به زمان دیگری موکول کنند؛ به خصوص که هم فرودگاه امام خمینی (ره) و هم فرودگاه نجف بابت ماندن هواپیما در آشیانه یا پارکینگ (اپرون) اجاره و هزینه دریافت می کنند؛ بنابراین برای شرکت هواپیمایی هم این تأخیر به صرفه نیست.
رئیس انجمن صنفی شرکت های خدمات زیارتی و مسافرتی ایران با یادآوری چند مورد درگیری مسافران با مدیران ایرلان هایی که پروازهای نجف آنها تأخیر چند ساعته داشت، گفت: خلبانان این پروازها به دلیل نقص فنی حاضر به پرواز نبودند و از سوی دیگر نیز فرودگاه نجف به دلیل مشکلات جنگ داخلی عراق، نه قطعات هواپیما دارد و نه کارشناس متخصص تعمیر و نگهداری هواپیما؛ به همین دلیل هم مردم متضرر شدند و هم شرکت هواپیمایی مالک آن هواپیما؛ بنابراین چند بار تأخیر در برخی پروازهای نجف، قابل تعمیم به سایر پروازهای این مسیر نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار