مدیرکل میراث فرهنگی سمنان خبر داد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان از اجرای طرح حمایت از مالکان آثار تاریخی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۴۲۷۸۹۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۲ 21 May 2017

به گزارش تابناک سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، حسین خواجه‌بیدختی در مراسم افتتاح نمایشگاه نقش و سفال در موزه شاهرود افزود: تمام اشیای به نمایش گذاشته شده در موزه‌های کشور دارای بارقه‌های فرهیختگی و فرهنگی هستند.

وی با اشاره به اجرای طرح حمایت از مالکان آثار تاریخی گفت: بر اساس این طرح، مالکان آثار تاریخی می‌توانند آثار خود را حفظ و نگهداری کنند و نیمی از هزینه مرمت نیز در اختیار مالکان قرار می‌گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان خواستار توجه به موزه‌ها و حمایت بیشتر مردم از حفظ و نگهداری آثار تاریخی شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود نیز گفت: نمایشگاه نقش و سفال شامل 32 اثر برگزیده سفالینه‌های منقوش پیش از تاریخ است.

حمیدرضا حسنی افزود: این نمایشگاه به مناسبت هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه در موزه شاهرود برپا شده است.

وی گفت: این سفالینه‌ها دارای نقوش مختلف حیوانی، انسانی، گیاهی، هندسی و ... مربوط به هزاره اول و دوم پیش از میلاد هستند که از نقاط مختلف تاریخی ایران جمع آوری شده‌اند.

علاقه‌مندان می‌توانند از امروز 31 اردیبهشت تا پنجم خردادماه امسال هر روز از ساعت 9 صبح تا 13 و 17 عصر تا 20 از این نمایشگاه واقع در موزه شاهرود دیدن کنند.

این نمایشگاه با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی و با هنرمندی محسن میزاعلی نقال برجسته کشوری اردیبهشت‌ماه افتتاح شد؛ موزه شاهرود در خیابان فردوسی، جنب شهرداری شاهرود واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار