رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: در حال حاضر مهم‌ترین مسئله هنر صنعت فرش دستباف قم کاهش فروش و متعاقب آن بیکاری قالیبافان و شاغلان وابسته به این صنعت است.
کد خبر: ۴۲۷۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰ 22 May 2017
به گزارش تابناک قم، احمد ذاکری با اشاره ظرفیت 40 هزار نفره اشتغال در بخش صنعت فرش دستباف استان اظهار داشت: در حال حاضر مهم‌ترین مسئله هنر صنعت فرش دستباف قم کاهش فروش و متعاقب آن بیکاری قالیبافان و شاغلان وابسته به این صنعت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزایش قیمت تمام شده تولید، فعالیت رقبای خارجی، تولید و تجارت به روش سنتی بدون اطلاع لازم و کافی از بازارهای خارجی را از مهم‌ترین علل کاهش فروش وعدم موفقیت در بازارهای جهانی دانست و افزود: باتوجه به اینکه فرش دستباف قم صادراتی بوده و غالبأ به کشورهای اروپایی، آمریکا و ژاپن صادر می‌شود ارتقا سطح مهارت و دانش افراد در حوزه تولید و تجارت به ویژه اطلاع از سلیقه و نظر مصرف‌کنندگان خارجی منجر به تولید بهینه و متناسب با نظر و خواست مشتری شده که این موضوع امکان موفقیت در فروش را بیشتر می‌کند.

وی از  برگزاری دوره‌های آموزشی مبانی زیبایی‌شناسی، هم‌نشینی رنگ‌ها، دکوراسیون داخلی ونرم افزارهای طراحی فرش در استان خبر داد و گفت: این دوره در اردیبهشت‌ماه سال جاری با همکاری انجمن هنرمندان طراح و نقاش فرش به منظور افزایش اطلاعات و آگاهی‌های طراحان، نقاشان و تولیدکنندگان فرش دستباف با مبانی فکری مشتریان خارجی در هنگام انتخاب و خرید فرش دستباف برگزارشده است.

به گفته ذاکری، هزینه‌های برگزاری دوره‌های مذکور توسط مرکز ملی فرش ایران تأمین و پرداخت‌شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به پیگیری تکمیل نمایشگاه دائمی فرش دستباف قم و افتتاح آن در سال جاری خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از این نمایشگاه گام مؤثر در کمک و حمایت از تولید و اشتغال فعالان فرش قم است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار