کد خبر: ۴۲۷۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۹ 22 May 2017
به گزارش تابناک یزد،خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه يزد، به مناسبت روز ملي جمعيت، اينفوگرافيك‌هايي در مورد برخي شاخص‌هاي جمعيتي كشور به تفكيك استان‌ها منتشر كرد.

بنا بر اعلام مركز آمار ايران، متوسط رشد سالانه جمعيت كشورمان طي سال‌هاي 1390 تا 1395 معادل 1.24 درصد بوده است كه البته اين ميزان در برخي استان‌ها به مراتب بالاتر و در برخي ديگر كمتر بوده است.

استان خراسان جنوبي با رشد سالانه 3.02 درصد با تفاوت زيادي از استان دوم يعني بوشهر با 2.41 درصد در راس اين جدول قرار دارد و البته در اين ميان نيز رشد جمعيت در برخي استان‌هاي كشور نيز منفي بوده به نحوي كه استان‌هاي خراسان شمالي و همدان به ترتيب با روند منفي 0.11 و 0.23 درصد در هر سال، در اين مدت كاهش جمعيت را تجربه كرده‌اند.

بر اساس آمارهاي ارائه شده از جمعيت كشور در سال گذشته، استان «تهران» پايتخت جمهوري اسلامي با سهم 10 درصدي از جمعيت كل كشور، بالاترين سهم را از ميان استان‌هاي كشور از اين لحاظ به خود اختصاص داده است.

استان‌هاي «خراسان رضوي»، «اصفهان»، «فارس» و «خوزستان» نيز پس از تهران سهمي بين پنج تا 10 درصد از جمعيت كشور را در خود جاي داده‌اند.

كمترين سهم جمعيتي كشور نيز با جمعيت كمتر از يك درصد مربوط به استان‌هاي «خراسان جنوبي»، «كهگيلويه و بويراحمد»، «سمنان» و «ايلام» است.

بيشترين تراكم جمعيتي كشور نيز براساس آمارهاي پارسال مربوط به تهران و البرز با بيش از 201 نفر در هر كيلومتر مربع و سپس گيلان، مازندران و قم با تراكم بين 101 تا 200 نفر در هر كيلومتر مربع است.

بيشترين پراكندگي جمعيت كشور نيز با تراكم زير 10 نفر در هر كيلومتر مربع مربوط به سه استان يزد، خراسان جنوبي و سمنان در منطقه حاشيه‌ي كوير مركزي ايران است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار