حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای حکم صادره از سوی رژیم آل خلیفه علیه رهبر شیعیان بحرین را لکه ننگی بر پیشانی این رژیم دانست.
کد خبر: ۴۲۸۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷ 22 May 2017

به گزارش تابناک سمنان به نقل از پایگاه العهد، حزب الله لبنان حکم ظالمانه مقامات آل خلیفه علیه آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین را محکوم و آن را جنایت جدیدی دانست که به سلسله جنایات انسانی این رژیم علیه مردم پایدار بحرین طی دهه های طولانی و انتفاضه کنونی اضافه می شود.

در بیانیه حزب الله لبنان آمده است: در حالی که پادشاه بحرین مشغول دیدار با ترامپ و کسب حمایت مطلق وی برای مواجهه با مردم مظلوم این کشور بود، حکم ظالمانه علیه برجسته ترین مرجعیت مسلمانان شیعه در بحرین به اتهام انجام یکی از مهم ترین فرایض مذهبی یعنی دریافت اموال خمس و زکات و رساندن آن به فقرا و ایتام لکه ننگی بر پیشانی این رژیم است.

این بیانیه می افزاید: ما این حکم جدید و همچنین حکم خطرناک سابق در سلب تابعیت شیخ قاسم را محکوم و به مردم پایدار بحرین که در دفاع از مرجعیت، دین، کرامت و حقوق خود سنگ تمام گذاشتند درود می فرستیم و تاکید می کنیم که گزینه آنها گزینه صحیح و نتیجه بخش است.

در پایان بیانیه حزب الله آمده است: همچنین از تمام دولت های مستقل و ملت ها، شخصیت ها و علمای مسلمانان می خواهیم که به مردم بحرین برای کسب حقوق و مطالبات عادلانه خویش یاری رسانند.

گفتنی است که شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین روز یکشنبه از سوی رژیم آل خلیفه و به اتهامات واهی به یک سال حبس و مصادره اموال به میزان ۳ میلیون دینار محکوم شد. دادگاه آل خلیفه اعلام کرده است که اجرای این حکم (یک سال حبس) به مدت ۳ سال تعلیق شده و پس از آن، قابلیت اجرا دارد. طبق این حکم، همچنین شیخ عیسی قاسم به پرداخت هزار دینار غرامت نیز محکوم شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار