یک روزنامه حامی دولت نوشت ۱۶ میلیون ایرانی در اعتراض به فساد و فقر و نابرابری، به روحانی رأی ندادند.
کد خبر: ۴۲۸۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲ 22 May 2017

به گزارش تابناک سمنان، روزنامه اقتصادی تعادل نوشت:

بالغ بر ۱۶ میلیون نفر به کاندیدایی غیر از روحانی رأی دادند. انتخاب افرادی که نام رئیسی را روی برگه رای خود نوشتند، به منزله ابلاغ پیام نارضایتی از سیاست‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی دوره یازدهم ریاست‌جمهوری به هیئت دولت است.

با بازگشت به همان جمله حسن روحانی، اکنون وی رئیس‌جمهور نه فقط موافقانش که ۱۰۰ درصد جامعه است و با تمام شدن تب انتخابات باید نارضایتی‌ها را به مثابه مطالباتی در نظر گرفت که رئیس‌جمهور وظیفه برآورده کردن آنها را دارد.


سیاست‌های اقتصادی و اجتماعی دولت یازدهم به هیچ‌وجه کافی نبوده و ایرادهای زیادی داشته است. سیگنالی که رای حدود ۱۶ میلیون نفر به دولت دوازدهم می‌فرستد، نارضایتی و اشکالات خصوصا در عرصه سیاست اقتصادی است.


این روزنامه خاطرنشان کرد: لازم است همه ما و به ویژه شخص آقای روحانی و اعضای کابینه دوم ایشان، توجه داشته باشیم که رای حدود ۱۵ میلیون ایرانی به رقیب ایشان، عمدتا ریشه در اعتراض به «فقر» و «نابرابری» و «فساد» دارد و لازم است ماموریت دولت دوم ایشان به طور مشخص بر «تولید اشتغال» و «توانمندسازی گروه‌های کم‌درآمد» و «طراحی ساختارهای افزاینده شفافیت اقتصادی» متمرکز باشد.


آنچه این روزنامه ننوشته این است که بسیاری از رأی‌دهندگان به روحانی نیز از سیاست‌های اقتصادی دولت ناراضی هستند و تنها به واسطه ترسی که تبلیغات دولت درباره رقبای روحانی دامن زد، مجبور به رأی مجدد به روحانی شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار