در روزهای گذشته فراخوانی جهت انتشار تحلیل های انتخاباتی مخاطبین منتشر کرد. پیش از این فراخوان هم در رویش نیوز تحلیل های انتخاباتی در 29 شماره منتشر شده بود.
کد خبر: ۴۲۸۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳ 22 May 2017
تابناک رضوی به نقل از رویش نیوز-  مسعود کوهیان: ادبیات فاخر و متانت حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در این انتخابات و مناظرات مثال‌‌زدنی بود.
آقای رئیسی در مناظرات ادبیات ناشایست قالیباف را به کار نبرد. رئیس جمهور کشور را که از قضا لباس روحانیت به تن دارد را متهم به دروغگویی نکرد (هرچند ممکن است حرف‌های خلاف واقع هم گفته شده باشد.) ملت را درصدبندی نکرد. حتی حرفی از اصولگرا و اصلاح‌طلب نزد و دغدغه‌اش ملت ایران بود. شاه‌بیت صحبت‌های ایشان هم این بود: نه بازگشت به گذشته و نه ماندن در وضعیت فعلی. همه این‌ها جذابیت‌های ایشان را افزایش داد و بسیاری را قانع کرد که ایشان را برگزینند.
اما یک اشتباه راهبردی در ستاد‌های ایشان اتفاق افتاد. برخی چنان فضایی ساختند که گویی همه اسلام در برابر همه کفر ایستاده است. در حالی‌که با وجود مخالفت‌هایی که آقای رئیسی با آقای روحانی داشت، مراقب بود که شأن روحانیت و عضویت او در خبرگان رهبری را زیر سؤال نبرد. اما متأسفانه برخی ستادهای ایشان رقابت را تبدیل به جنگ جنود حق و کفر کردند، گویی که تمام رأی‌دهندگان به آقای روحانی کفاری هستند که می‌خواهند از ایران اسلام‌زدایی کنند.
اوج این فضاسازی خبرگزاری فارس بود. با کمال تأسف دیدیم که در انتخابات خبرگان موضوع لیست انگلیسی را مطرح کردند، بخشی از فقهای این کشور را اعضای لیست انگلیسی نامید و در این انتخابات هم بخشی از آراء را آرای سیاه لقب داد. در اصفهان نیز در مقیاس بزرگ شبنامه‌ای پخش و مطالبی در آن نوشته شد تا ذهنیتی برای مردم ساخته شود با این مضمون که دولت حسن روحانی تصمیم دارد در مدارس کشور خودارضایی و همجنس‌گرایی به کودکان معصوم کشور آموزش دهد.
با کمال تأسف ستاد آقای رئیسی هیچ واکنشی به پخش این مطالب نداشت، هیچ بیانیه‌ای منتشر نکرد و از نشر این موهومات ضدرقیب خود برائت نجُست.
 رقیب نیز به خوبی از این فرصت استفاده کرد و فعالان ستادهای آقای روحانی را افرادی بی اخلاق جلوه داد. (با وجود اینکه فعالان ستادهای آقای روحانی، جوانانی نجیب و پایبند به اخلاقیات هستند.)
از همه بدتر این است که فعالان ستادهای آقای رئیسی به سیره عملی ایشان که همانا حفظ شأن روحانیت، ادب و متانت دربرخود با رقیب بود را توجهی نکردند.
ای کاش ستاد آقای رئیسی با صدور بیانیه‌ای انزجار خود را از پخش شبنامه علیه معلمان شریف این کشور نشان می‌داد.
ای کاش ستاد آقای رئیسی اعلام می‌کرد که با سند2030 مخالف است اما با پخش شبنامه‌ای که در آن نوشته شده دولت تصمیم به آموزش خودارضایی و همجنسگرایی در مدارس دارد، به همان اندازه مخالف است.
ای کاش جناب آقای رئیسی با امیر تتلو دیدار نمی‌کرد. انتشار فیلم دیدار با تتلو، باعث ریزش بخشی از آرای آقای رئیسی شد. یقیناً فارغ‌التحصیلان زیادی هستند که بر علوم ارتباطات و جامعه شناسی تسلط دارند و دل در گرو این خادم امام رضا(ع) داشتند، اما به نظرم ستاد از نخبگان آن‌ها استفاده نکرده است.
ای کاش مهندسین فعال در ستاد آقای رئیسی کمی هم از دوستان خود که متخصصان علوم انسانی هستند، مشاوره می‌گرفتند، تا شاید نتیجه انتخابات به شکل دیگری رقم بخورد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار