مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقد س استان کرمانشاه مهترین برنامه های سالروز آزاد سازی خرمشهر در استان کرمانشاه را تشریح کرد و از برگزاری ۴۰۰ برنامه در استان خبر داد.
کد خبر: ۴۲۸۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴ 22 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از مهر،مرادعلی محمدی ، به تشریح برنامه‌های سالروز آزادسازی خرمشهر پرداخت و آغاز و پایان  این برنامه ها را از روز ۲خردادماه تا ۵ خرداد ماه به مدت چهار روز اعلام کرد.

وی افزود: این برنامه ها با هدف ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت و خود باوری دینی و ملی به منظور نهادینه سازی روحیه ولایتمداری، ایثار و مقاومت و شهادت طلبی و تبیین الگوی رفتاری رزمندگان در دفاع مقدس برگزار می شوند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: یکی از اهداف مهم  نظامی سیاسی صدام در حمله به جمهوری اسلامی ایران، تجزیه استان خوزستان بود که با مقاومت ۳۵ روز مردم و رزمندگان اسلام این هدف محقق نشد و تنها به خرمشهرو محاصره آبادان اکتفا کردند.

محمدی تصریح کرد: خرمشهر جایگاه مهمی از لحاظ سیاسی، اقتصادی و نظامی در کشور دارد که در دوره های گذشته نیز مورد هجوم دشمنان قرار گرفته است با این تفاوت که اینبار فرزندان حضرت امام خمینی (ره) سینه خود را سپر کردند و در مقابل هجوم دشمن با مقاومتی جانانه حماسه ی آفریدند که در تاریخ سوم خرداد سال ۶۱  ثبت و ماندگار شد.

وی سقوط خرمشهر را در روز ۴ آبانماه ۵۹، یکی از تلخ ترین اتفاقات جنگ تحمیلی برای مردم ایران عنوان کرد و از فتح خرمشهر در تاریخ سوم خرداد ماه سال ۶۱ نیز به عنوان شیرین ترین خاطره مردم و مهمترین نقطه عطف ۸ سال دفاع مقدس نام برد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه وحدت یکپارچه مردم، نهادهای مختلف و نیروهای مسلح را مهمترین عامل فتح خرمشهر عنوان نمود و اظهار داشت: در کنار این همدلی و وحدت مردمی و فرماندهی حضرت امام(ره) در هدایت نیروهای مسلح باعث شد عملیات آزاد سازی خرمشهر پس از ۵۷۸روز با موفقیت انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: عملیات بیت المقدس از ۱۰ اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۱ آغاز شد و طی چهار مرحله، نهایتاً در ساعت ۱۱ صبح روز سوم خردادماه سال ۱۳۶۱ رزمندگان موفق به فتح خرمشهر و خارج کردن نیروهای دشمن به پشت مرزها شدند.

سرهنگ محمدی در ادامه از تشکیل ستاد حماسه سوم خرداد در استان خبرداد و اضافه کرد: هر ساله این ستاد به ریاست استاندار تشکیل شده و امسال هم در تاریخ چهارم اردیبهشت ماه این ستاد در قالب ۱۰ کمیته در استان تشکیل شد و در شهرستانها نیز مسئولیت این ستاد با فرمانداران است.

وی در تشریح مهمترین برنامه های این ایام گفت: در روز سه شنبه دوم خردادماه که تحت عنوان "سلحشوری، پایمردیو ایثارگری ومدافعین حرم" نام گذاری شده است، مراسم جشن سوم خرداد بمدت سه شب در پارک شبدیز شهر کرمانشاه از نماز مغرب و عشاء آغاز می شود و از دیگر برنامه های این روز سر کشی ازخانواده های معظم شهدا خواهد بود.

محمدی با اشاره به برنامه های روز سوم خرداد ماه که با نام "مقاومت، ایثار و پیروزی" نامگذاری شده است، گفت: در این روزمهم نواخته شدن زنگ فتح خرمشهر در ساعت ۱۱ آن روز، حضور فرماندهان در صدا و سیما و مراکز مختلف به منظور خاطره گویی وتبیین عملیات بیت المقدس، تجلیل از حماسه سازان عملیات بیت المقدس، برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان از جمله برنامه های اجرایی است.

وی عنوان روز چهارم خرداد ماه را " روز مقاومت و پایداری" اعلام کرد و تجلیل از خانواده های ایثارگران و شهدای گیلانغرب (دومین شهر مقاوم) و همچنین حضور فرمانده هان در پایگاههای و مراکز بسیج با محوریت تبیین حماسه و مقاومت مردم و مراسم غبارروبی وعطرافشانی گلزار شهدای استان ساعت ۱۱ با حضور مردم شهید پرور استان  از جمله دیگر برنامه های این روزعنوان کرد.

و در روز پنچم خردادماه که بنام " ولایتمداری، وحدت و معنویت" نامگذاری شده برنامه های حضور فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس به عنوان سخنرانان قبل از  خطبه های نماز جمعه سطح استان، ورزش همگانی و پیاده رویی خانوادگی وبه اجرا در خواهد آمد.

محمدی مجموع برنامه های اجرایی در این ایام را در کل استان بیش از ۴۰۰ برنامه اعلام کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه تعداد شهدای استان کرمانشاه را در عملیات غرورآفرین بیت القدس ۴۱ شهید اعلام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار