تابناک چهارمحال وبختیاری- بازدید از موزه تاریخ طبیعی چهارمحال وبختیاری در روز دوشنبه یکم خردادماه به مناسبت روز جهانی تنوع زیستی رایگان است.
کد خبر: ۴۲۸۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸ 22 May 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال وبختیاری گفت: این موزه از جمله مکان­های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، تحقیقاتی و نمایشگاهی است که بمنظور شناساندن هرچه بیشتر زیست بوم های مختلف و گونه­ های حیات وحش و پوشش گیاهی منطقه، ارزش حفظ و نگهداری تنوع زیستی استان فعال شده است.
شهرام احمدی افزود: بازدید رایگان از این موزه با هدف آشنایی هرچه بیشتر مردم با محیط زیست و تنوع زیستی استان و آگاه سازی مردم درباره اهمیت حفظ حیات وحش اجرا می شود.
به گفته وی، موزه تاریخ طبیعی استان در حاشیه منطقه حفاظت شده تنگ صیاد از سال 88 به عنوان بزرگترین موزه تاریخ طبیعی کشور راه اندازی شده که در این موزه نمونه های انواع جانواران به صورت تاکسیدرمی، گیاهان به صورت نمونه های هرباریومی و زیستگاه ها به صورت تابلو نمایش در معرض دید عموم قرار گرفته است.
احمدی اظهار کرد: این موزه به عنوان یک مرکز علمی، زیست محیطی در خدمت آموزش و پژوهش استان قرار دارد و بیش از هزاران نمونه از گونه های بومی استان با اولویت گونه های در معرض خطر بنمایش درآمده است.
یکهزار و 400 گونه گیاهی و 294 گونه جانوری شناخته شده در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که از این تعداد 42 گونه گیاهی منحصر و بومی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار