جشنواره دسر و سالاد در محل نمایشگاه صنایع دستی دستی شهرستان اردکان برگزار شد .
کد خبر: ۴۲۸۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲ 22 May 2017
به گزارش تابناک یزد،کارشناس تغذیه و مربی فنی و حرفه ای این شهرستان  افزود: در این جشنواره بانوان خوش سلیقه و کدبانو انواع سالاد را با تزیین زیبا و طعم های متفاوت به نمایش گذاشتند.
دهقانی هدف از برگزاری این جشنواره را ارتقای دانش تغذیه ای، بهبود شیوه زندگی سالم با تأکید بر استفاده بیشتر از سالاد و سبزیجات در سبد غذایی خانوارها ذکر کرد.
وی انجام چنین فعالیت‌هایی را باعث افزایش انگیزه، پرورش خلاقیت و آموزش مهارت‌های زندگی در بانوان بیان کرد و افزود: با توجه به اهمیت و جایگاه میوه‌ها و سبزی‌ها در سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها، لازم بود تا سالادهایی را که با مواد سالم تهیه می‌شود به نمایش بگذاریم تا استفاده از غذای سالم در جامعه فرهنگ‌سازی شود.
این کارشناس در مورد فواید مصرف روزانه سبزی‌ها گفت: سبزی‌ها سرشار از املاح معدنی مانند آهن، منیزیم، پتاسیم ویتامین A و همچنین مواد آنتی‌اکسیدانی است که ما را از ابتلا به بیماری‌های مختلف حفظ می‌کند.
در این جشنواره که به همت فرمانداری، اداره ورزش و جوانان، نمایشگاه صنایع دستی دستان و فرش پورشا برگزار شد به13 بانوی برتر که سالم‌ترین سالاد را درست کرده بودند هدایایی به‌رسم یادبود اهدا شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار