به دنبال درگیری روز گذشته بین دانشجویان دو تشکل دانشگاه امیرکبیر که بر اثر نصب پوستر یکی از مسئولین سابق کشور و شادی دانشجویان به دنبال پیروزی دکتر روحانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اتفاق افتاد، رئیس این دانشگاه از تشکیل هیات منصفه‌ای به منظور رسیدگی به شکایات دانشجویان خبر داد و گفت: درگیری بین دانشجویان دو تشکل در این هیات رسیدگی و به شکایات مطروحه پاسخ داده می‌شود.
کد خبر: ۴۲۸۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷ 22 May 2017
دکتر سیداحمد معتمدی  با اعلام این مطلب اظهار کرد: روز گذشته عده‌ای از دانشجویان طرفدار دولت به مناسبت پیروزی دکتر روحانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با هدف برپایی جشن و خوشحالی در دانشگاه امیرکبیر تجمع می‌کنند و در این میان دانشجویان پوستر یکی از مسئولین سابق را در بُرد انجمن اسلامی نصب می‌کنند. این اقدام موجب واکنش و در نهایت درگیری بین دانشجویان دو تشکل انجمن اسلامی و بسیج می‌شود که در نهایت درگیری لفظی آنها با کمک نیروهای انتظامات دانشگاه خاتمه می‌یابد و آنها خواستار برگزاری جلسه با ریاست دانشگاه می‌شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: بعد از خاتمه درگیری دانشجویان دو تشکل بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی دانشجویان ترقی خواه بنده جلسه‌ای جداگانه یک ساعته با دانشجویان هر دو گروه برگزار کردم و صحبت‌های این دانشجویان را شنیدم اما نکته‌ای که وجود دارد این است که تجمع دانشجویان انجمن اسلامی و حامی دولت در پی پیروزی دکتر روحانی و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند انتخابات ریاست‌جمهوری نوعی پیروزی ملت محسوب می‌شود، در دانشگاه صورت گرفته و اگر این دانشجویان تخلفی هم در نتیجه نصب پوستر یکی از مسئولین سابق انجام داده باشند باید توسط مسئولین دانشگاه رسیدگی شود و این درست نیست که تشکل بسیج دانشجویی خودشان مستقیماً وارد ماجرا می‌شدند.

رئیس دانشگاه امیرکبیر تاکید کرد: بنده معتقد هستم دانشجویان انجمن اسلامی نیز نباید اقداماتی خلاف مقررات دانشگاه انجام بدهند در واقع دانشگاه امیرکبیر یک دانشگاه سیاسی است و دانشجویان همواره در مسائل اجتماعی و سیاسی فعال هستند و باید اقداماتی که در این راستا صورت می‌گیرد در شأن و جایگاه دانشگاه باشد.

دکتر معتمدی به خط‌مشی فعالیت‌های سیاسی دانشجویان در دانشگاه امیرکبیر اشاره کرد و گفت: یکی از خط‌مشی و البته خط قرمز دانشگاه برای انجام فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی دانشجویان این است که باید قوانین و مقررات لازم در این زمینه از سوی تشکل‌های دانشجویی رعایت بشود و فعالیت‌های سیاسی آنها موجب برهم زدن نظم دانشگاه نشود و تمامی دانشجویان باید به قوانین و مقررات لازم احترام بگذارند و کاری انجام ندهند که در شأن جایگاه دانشگاه نباشد. در جلسه‌ای که با دانشجویان دو تشکل بسیج و انجمن اسلامی دانشجویان داشتیم آنها درخواستشان این بود که چرا در اتفاق روز گذشته انتظامات سریع عمل نکرد. باید بگوییم که ما ورود انتظامات به مسائل دانشجویی را در شأن دانشگاه امیرکبیر نمی‌بینیم و دانشجویان نباید حرمت دانشگاه را بشکنند.

به گفته وی، دانشگاه امیرکبیر قوانین و مقررات لازم را در همه حوزه‌ها دارد و اگر مساله و اختلافی هم وجود داشته باشد لازم نیست که خود دانشجویان حکم صادر و آن را نیز اجرا کنند. در واقع مفهوم جامعه مدنی به این معنی است که هر کسی نمی‌تواند بر حسب تشخیص خود عمل و قضاوت کند و انتظار ما نیز این است که دانشجویان براساس مقررات جامعه مدنی حرکت کند.

دکتر معتمدی خاطرنشان کرد: دانشجویان به دلیل اقتضای سنی شور و هیجانی زیادی دارند ممکن است اشتباهاتی هم انجام بدهند اما رویکرد ما در دانشگاه این است که اقدام و تصمیم انجام ندهیم که موجب سرخوردگی آنها شود و باید تمامی مسائل با تدبیر و اندیشه درست شود.

رئیس دانشگاه امیرکبیر در پایان از تشکیل هیات منصفه دانشگاه به منظور رسیدگی به اتفاقات روز گذشته دانشجویان خبر داد و گفت: این هیات به منظور رسیدگی به شکایات دانشجویان هر دو تشکل انجمن اسلامی و بسیج تشکیل خواهد شد و تمامی شکایات و خواسته‌های دانشجویان در این هیات مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، روز گذشته نصب عکس یکی از مسئولین سابق کشور بر روی بُرد انجمن اسلامی دانشجویان ترقی‌خواه موجب واکنش دانشجویان تشکل بسیج دانشجویی شد این دانشجویان با استفاده از انبر قفل بُرد انجمن اسلامی دانشجویان را شکسته و عکس را از روی برد برمی‌دارند. این رفتار آنها موجب اعتراض دانشجویان شده و تجمعی به همین دلیل صورت می گیرد، اصرار دانشجویان بر قرار دادن عکس در بُرد انجمن موجب درگیری لفظی بین آنها شده و در نهایت موضوع با دخالت انتظامات دانشگاه خاتمه می‌یابد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار