کد خبر: ۴۲۸۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳ 22 May 2017
منتخب مردم تهران در شورای شهر از معرفی هیات رییسه «شورای منتخبان 21 نفره» شهر تهران خبر داد.


مرتضی الویری در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: شورای منتخبان تهران در حقیقت 21 کاندیدای "لیست امید" که با رای مردم تهران به شورا راه یافته‌اند در اولین جلسه خود که صبح امروز دوشنبه برگزار شد، هیات رییسه موقت خود را انتخاب کردند.


وی افزود: در این جلسه بنده به عنوان رئیس و «احمد مسجدجامعی» و «شهربانو امانی» به عنوان نایب  رئیس و «بهاره آروین» و «حجت نظری» به عنوان منشی انتخاب شدند.


به گزارش ایسنا، انتخاب این افراد به گونه‌ای است که الویری به عنوان رییس موقت شورای شهر و بهاره آروین و حجت نظری به عنوان منشی‌ها و مسجد جامعی نیز به عنوان نایب رییس اول و امانی نیز به عنوان یکی از بانوان به عنوان نایب رییس دوم انتخاب شد.


تشکیل دبیرخانه شورای منتخبان تهران


رییس شورای منتخبان تهران از تشکیل دبیرخانه این شورا خبر داد و افزود: از این پس برای تشکیل جلسات بعدی و پیگیری کارهای این شورا دبیرخانه این امور را پیگیری می‌کند.


مرتضی الویری در گفت‌وگو با ایسنا گفت: امروز نخستین جلسه منتخبان شورای شهر تهران با حضور 19 عضو تشکیل شد. این جلسه در فضایی مناسب با حضور آقای هاشمی و مسجدجامعی تشکیل و در مورد دستیابی به اطلاعات جزئی اداری – مالی شهرداری تهران بحث و تبادل نظر شد چراکه برای برنامه‌ریزی‌های آتی دستیابی به این اطلاعات ضروری و حیاتی است.


وی افزود: هیات رییسه موقت تا زمان استقرار 21 نفر در شورای شهر تهران یعنی 14 مردادماه جلسات خود را برگزار می‌کند و در مورد موضوعات مختلف این شهر بحث و تبادل نظر انجام خواهد شد. این هیات رییسه اداره جلسات و هماهنگی‌ها را تا تشکیل شورای شهر جدید تهران برعهده خواهد داشت.


رییس شورای منتخبان تهران در پاسخ به این سوال که آیا در این جلسه درباره انتخاب شهردار تهران گفت‌وگویی صورت گرفته یا خیر؟ گفت: در این جلسه در مورد انتخاب شهردار تهران بحثی نشد، اما قطعا این موضوع در دستور جلسات بعدی شورای منتخبان قرار دارد. این شورا دو روز در هفته جلسات خود را به صورت مستمر برگزار خواهند کرد و جلسه بعدی روز چهارشنبه با حضور 21 عضو منتخب شهر تهران برگزار خواهد شد.


الویری افزود: در این جلسه آقای محسن هاشمی ضمن تقدیر از پیام رییس دولت اصلاحات تاکید کرد که هر راهکاری که توسط جمع 21 نفره بیان شود به آن پایبند خواهد بود و همچنین صحبت‌های تخصصی درباره شهر تهران عنوان کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار