در آستانه سالروز آزادسازی خرمشهر
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان گفت که افزون بر دو هزار برنامه متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی، سیاسی، اجتماعی توسط دستگاه ها، نهادها، ارگان ها و بخش های مختلف استان در بزرگداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر تدارک دیده شده است.
کد خبر: ۴۲۸۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲ 22 May 2017
 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان گفت که افزون بر دو هزار برنامه متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی، سیاسی، اجتماعی توسط دستگاه ها، نهادها، ارگان ها و بخش های مختلف استان در بزرگداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر تدارک دیده شده است.

سرهنگ ستاد عباس حسن نیا روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگاران رسانه های گلستان، اظهارداشت: از این تعداد، 193برنامه به صورت شاخص در مرکز و سایر شهرستان استان اجرا خواهد شد.
وی؛ برپایی نمایشگاه های عکس، کتاب، هنرهای تجسمی، جلوه های ایثار، همایش فرماندهان دفاع مقدس، تجلیل از حماسه سازان سوم خرداد، اعزام نمادین بسیجیان به جبهه، برپایی یادواره شهدا، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، همایش یادیاران، برپایی جنگ شادی، عصر شعر و خاطره، دیدار با خانواده معظم شهدا و غبار روبی مزار شهدا را از جمله برنامه های شاخص بزرگداشت سوم خرداد در استان گلستان برشمرد و گفت: اجرای این برنامه ها ازسی ام اردیبهشت آغاز شده و تا 12 خرداد ادامه دارد.

*رونمایی از 10 عنوان کتاب دفاع مقدس در گلستان 
سرهنگ حسن نیا گفت که 10 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس روز سوم خرداد در حاشیه همایش یاد یاران در محل دانشکده فنی و حرفه ای دخترانه مائده گرگان با حضور استاندار گلستان رونمایی می شود.
وی؛ اسامی کتاب های در نظر گرفته شده برای رونمایی را شامل 'برادرم را ندیدی، جوانیم برای ابو موسی، خورشید مهر، ارتباط شرط پیروزی، باران یاران، صلابت رحمانی، امیر آسمان، گوهران سرزمین من، دربند آزادی و تپش های ماندگار' معرفی کرد.

*بهره برداری از پارک موزه دفاع مقدس گرگان تا پایان برنامه ششم توسعه 
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان گفت: پارک موزه دفاع مقدس استان در شهر گرگان تا پایان برنامه ششم توسعه به بهره برداری می رسد.
وی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی ساخت این مرکز فرهنگی دفاع مقدس از لحاظ کلی 30 درصد است، افزود: برای تکمیل آن 80 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده و تاکنون 16 میلیارد ریال هزینه شده است.
به گفته وی؛ از میانه سال 94 به دلیل مشکل در تامین اعتبار اجرای این طرح، ساخت آن با رکود مواجه شد و اعتبار سال قبل که 15 میلیارد ریال بود نیز جذب نشد.
وی افزود: برای سال جاری هم 15 میلیارد ریال اعتبار برای ادامه ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس گرگان در نظر گرفته شده است که قول داده شده علاوه بر این، اعتبار لحاظ شده سال قبل نیز جذب شود.
مرکز فرهنگی دفاع مقدس گلستان به عنوان محلی برای نگهداری و نمایش اسناد و آثار شهدا با زیربنای چهار هزار و 179 مترمربع احداث می شود.
عملیات اجرایی این طرح از سال 90 در زمینی به مساحت هفت هزار و 600 مترمربع به طور رسمی آغاز شد و بعد از یک دوره تنفس به علت مشکلات اعتباری، دوباره از سال 92ساخت آن از سرگرفته شد.
سرهنگ حسن نیا سال قبل درنشست خبری اعلام کرده بود که برآورد اولیه ساخت پارک موزه دفاع مقدس در گرگان در سال 89حدود 40 میلیارد ریال بود.
جانمایی این طرح فرهنگی در سال 1385 در منطقه ناهارخوران گرگان انجام شده است.

* 50 گلزار شهدای گمنام در گلستان
سرهنگ حسن نیا از وجود 50 گلزار شهدای گمنام با دفن 131 شهید دفاع مقدس در 14 شهرستان استان خبر داد و گفت: تاکنون در 19 نقطه از گلزارهای شهدای گمنام؛ یادمان ساخته شده است.
به گفته وی؛ عملیات اجرایی ساخت یادمان شهدای گمنام در 24 نقطه دیگر استان طراحی و در دست ساخت است.
وی افزود: علت تاخیر در ساخت یادمان ها، افزایش تعداد گلزارهای شهدای گمنام با توجه به پذیرش و استقبال هم استانی ها و بخش های مختلف از دفن این شهدا در دو سال اخیر در استان است.
سرهنگ حسن نیا اضافه کرد: پیگیری برای ساخت یادمان شهدای گمنام در شهرستان های استان در حال انجام می باشد.
استان گلستان در دوران پیروزی انقلاب اسلامی وهشت سال دفاع مقدس حدود 4 هزار شهید تقدیم کرده است و افزون بر 13 هزار جانباز و یکهزار و 178 آزاده دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار