براساس برنامه تنظیم شده و راهبردی در این تفاهم نامه استادان و پژوهشگران دانشگاه یاسوج می توانند از فرصت های مطالعاتی کوتاه مدت در مراکز آموزش عالی و پژوهشی در کشور ایتالیا و مراکز وابسته به دانشگاه فلورانس استفاده کنند.
کد خبر: ۴۲۸۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶ 22 May 2017
تفاهم نامه همکاری های مشترک علمی، تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاههای یاسوج و فلورانس ایتالیا که در اواخر سال گذشته میلادی بین 2 دانشگاه به امضا رسیده بود پس از تبادل و رایزنی های علمی بین این دانشگاه ها به طور رسمی وارد فاز اجرایی و عملیاتی شد.

به گزارش ایرنا، سرپرست دفتر همکاری‌های بین المللی دانشگاه یاسوج روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این زمینه با تشریح جزئیاتی از این تفاهم نامه 2جانبه گفت که با اعزام نمایندگانی از 2 دانشگاه، نحوه و شرایط راه های گسترش همکاری های مشترک علمی، پژوهشی و تحقیقاتی برطرف و مورد بررسی قرار گرفت.
دکتر علی کاظمی اظهار داشت که بر اساس این تفاهم نامه مشترک بین 2 کشور، نمایندگان اعزامی از کشور ایتالیا بر همکاری ها و تعاملات گسترده پژوهشی و علمی با یکدیگر تاکید داشتند.
وی ابراز داشت: اعطای بورس تحصیلی برای دانشجویان در رشته های شیمی و ریاضی، اعزام استادان و ایجاد زمینه برای انجام مطالعات تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه های مختلف متناسب با ظرفیت های بومی منطقه از جمله گیاهان دارویی و گردشگری مهمترین مفاد و محورهای این تفاهم نامه 2 جانبه است.
وی یادآور شد که براساس برنامه تنظیم شده و راهبردی در این تفاهم نامه استادان و پژوهشگران دانشگاه یاسوج می توانند از فرصت های مطالعاتی کوتاه مدت در مراکز آموزش عالی و پژوهشی در کشور ایتالیا و مراکز وابسته به دانشگاه فلورانس استفاده کنند.
دکتر کاظمی افزود که جذب طرح های تحقیقاتی و تدوین طرح مشترک با استفاده از امکانات سخت افزاری و نرم افرازی 2دانشگاه، بهره مندی آنان از امکانات مشترک یکدیگر از قبیل توان های فکری، تجربی، پژوهشی، آزمایشگاهی، کارگاهی، ارتباطات بین المللی، فضای فیزیکی و همچنین فضاهای تحقیقاتی، همکاری در برگزاری مشترک همایشها، سمینار، میزگردها و کارگاه های آموزشی و همکاری در انجام پایان نامه های تحصیلات تکمیلی دانشجویان از جمله محورها این تفاهم نامه است.
همچنین 2 تن از استادان و نمایندگان دانشگاه فلورانس ایتالیا که به یاسوج سفر کرده اند با نشست های تخصصی با مسئولان دانشگاه مشغول تنظیم و بررسی محورها و مفاد تفاهم نامه 2 جانبه به ویژه در زمینه اعزام استادان و اعطای بورس های تحصیلی دانشجویان هستند.
نماینده دانشگاه فلورانس ایتالیا نیز در این زمینه گفت که شرایط و زمینه برای اجرای این تفاهم نامه در کشورش فراهم است.
پروفسور روسو ادامه داد: دانشگاه یاسوج از اکنون می تواند تبادلات فرهنگی، علمی و تحقیقاتی خود را در مراکز وابسته به دانشگاه فلورانس در ایتالیا انجام دهد.
دانشگاه فلورانس یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین دانشگاه‌ها در کشور ایتالیا در شهر فلورانس است
این دانشگاه حدود 60 هزار دانشجو و دارای 12 دانشکده است که بیشتر در رشته‌های معماری، مهندسی و طراحی صنعتی فعالیت دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار