تابناک مرکزی: سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: امام خميني (ره) دين اسلام را محور و مدار انقلاب اسلامي قرار داد و این مهم سبب ماندگاری امام و انقلاب شد
کد خبر: ۴۲۸۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰ 22 May 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از شبستان، محسن شریفی،‌ سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی امروز(1خرداد) در کمیته فرهنگی ستاد ارتحال امام خمینی(ره) که در سالن جلسات این اداره کل  برگزار شد، گفت: شخصیت بی نظیر امام خمینی (ره) باید با برنامه ریزی مناسب برای جوانان و نوجوانان تبیین شود.

 وی با بیان اینکه دستگاه های فرهنگی موظفند با برنامه ریزی منسجم و جامع، ویژگی های امام ( ره ) را به نسل جوان معرفی کنند   افزود: با توجه به ناشناخته بودن شخصیت بی نظیر امام راحل(ره) برای نسل جدید، باید با برنامه ریزی مناسب سیره آن امام سفر کرده، برای نوجوانان و جوانان به شکل هنرمندانه بازگو شود که این مهم نیازمند حظور همه جانبه هنرمندان پای کار است.

این مقام مسئول اظهار کرد: سالگرد ارتحال امام راحل فرصتی برای ترویج افکار امام خمینی(ره) و احیای انقلاب اسلامی است و این فرصت یک فرصت مغتنم است و باید همه دستگاه‌ها در این راه مشارکت کرده و تمامی امکانات خود را برای بزرگداشت سالگرد امام راحل به کار بگیرند.

شریفی،‌ از برپایی نمایشگاه عکس و پوستر از آثار حضرت امام خمینی(ره) در مصلای بیت المقدس اراک خبر داد و گفت: این نمایشگاه با همکاری همه دستگاه ها می تواند زمینه مناسبی برای آشناشدن نسل های جدید با سیره امام راحل باشد.

 سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در جلسه کمیته فرهنگی و هنری ستاد گرامیداشت ارتحال حضرت امام خمینی(ره) گفت: هر سال با نزدیک شدن به این ایام ستاد استانی و شهرستانی گرامیداشت ارتحال تشکیل و با همکاری دستگاه‌های استان برنامه‌های متنوعی اجرا می‌شود.

 

 وی با بیان اینکه مسئولیت کمیته فرهنگی و هنری این ستاد بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است، ادامه داد: اداره کل آموزش و پرورش، میراث فرهنگی و گردشگری، نهاد کتابخانه های عمومی، سپاه روح الله، صدا و سیما، دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجدف  اداره کل تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، کانون پرورش فکری، دانشگاه‌ اراک، دانشگاه علمی کاربردی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد اسلامی، حوزه علمیه، حوزه هنری، معاونت فرهنگی هنری شهرداری و بسیج هنرمندان دستگاه‌های عضو این کمیته هستند.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام عباس هاشمی، مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی از برگزاری مراسم سوگواری یکپارچه در روزهای چهاردهم و پانزدهم خرداد ماه همزمان با سالروز ارتحال امام خمینی(ره) وقیام 15خرداد در مصلای بیت المقدس اراک و در شهرستان ها در مصلاها و مساجد جامع خبر داد و گفت: این مراسم بعد از جزء خوانی خوانی قرآن کریم با حضور یک سخنران مطرح کشوری همراه با ضیافت افطاری برگزار می شود.

وی افزود: امسال با تقارن سالروز ارتحال امام خمینی(ره) با ماه مبارک رمضان به غیر از شهرهای ساوه و زرندیه از دیگر شهرهای استان اعزام به مرقد مطهر انجام نمی شود.

حجت الاسلام هاشمی اظهار کرد: شخصیت بی نظیر امام خمینی(ره) در یک قرن گذشته نمونه بود و فراتر از دین حرکت کرد به‌طوری که همه ادیان وی را به‌عنوان یک رهبر انقلابی قبول دارند و مقام معظم رهبری نیز ادامه دهنده راه ایشان در راستای پیشرفت و سرافرازی کشور هستند.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی امام خميني (ره) به شخصيتي تبديل شده است كه تمام جهان او را مي شناسند و افكار و انديشه هاي ضد استبدادي و ضد استكباري امام را ستایش می کنند و امید است برنامه های سالروز ارتحال این بزرگوار در شان ایشان برگزار شود.

در ادامه این جلسه هر یک از مسئولان و نمایندگان دستگاه های عضو کمیته فرهنگی سالروز ارتحال به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

/انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار