رئیس مرکز روابط بین الملل وزارت آموزش و پرورش:
رئیس مرکز روابط بین الملل و مدارس خارج کشور وزارت آموزش و پرورش گفت: پایتخت فرهنگ جهان اسلام با کوشش مدیران آن در راستای تبدیل شدن به یک شهر فراملی گام برمی‌دارد و این نشان دهنده فرهنگ بالای شهر مشهد و مردم آن است .
کد خبر: ۴۲۸۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۰ 22 May 2017
به گزارش تابناک رضوی،دکتر اسکندری با بیان اینکه شهر مشهد به واسطه وجود بارگاه منور رضوی و تلاش‌های بی‌وقفه مدیران آن با توجه به وجوداین همه زائر شهری زیبا، تمیز و سرسبز است ، اظهار کرد: اعتقاد من بر این است که مردم مشهد در پیشگاه خداوند متعال کاری خوب و ارزشمند انجام داده اند که در این شهر همسایه امام رضا(ع) هستند.

وی با اشاره به اینکه ما ایرانیها فارسی را با فردوسی می شناسیم بیان کرد: با توجه به اینکه در کشور های دیگری مثل افغانستان و تاجکیستان فارسی گویش می شود و کسی که این نقش را برجسته کرده فردوسی است گویش فارسی هم به نام فردوسی ثبت و شناخته شده است.

اسکندری در تشریح اهمیت و جایگاه زبان فارسی در فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی، با بیان اینکه زبان فارسی به واسطه سابقه تاریخی خود می تواند برای پیشرفت فرهنگ بشری مورد استفاده قرار گیرد، عنوان کرد: یکی از زبان های شیرین در دنیا زبان فارسی است و قطعا هر چه ما در پاسداشت این زبان کار علمی، فرهنگی، هنری و پژوهشی انجام بدهیم مثل این است که مصالح و ملات یک ساختمان را مرغوب و محکم ببینیم و هر چه عامل اتصال این ساختمان بهتر و فنی تر باشد قطعا استحکام ساختمان بیشتر خواهد بود.

وی اضافه کرد: برای کشور گسترده کشور ایران که در اطراف آن قومیت های زیادی زندگی می کنند این زبان فارسی است که ما را به هم متصل کرده است و هرچه این زبان را گسترش دهیم قطعا اتحاد و آرامش برای همه مردم ایجاد خواهد شد.

اسکندری چاپ هزاران جلد کتاب در حوزه های فلسفی، پزشکی، ریاضی، فقهی، کلامی و ادبی به زبان فارسی را بیانگر قابلیت و تاثیرگذاری فرهنگی این زبان دانست و گفت: همواره جوامع و ملل به وسیله مشترکات فرهنگی و انسانی خود با سایر ملتها تعامل و گفتمان برقرار می کنند .

رئیس مرکز روابط بین الملل و مدارس خارج کشور وزارت آموزش و پرورش زبان و ادبیات فارسی را شاخصه اصلی هویت ملی ایرانیان دانست و تاکید کرد: طی هزاران سال زبان فارسی توانسته است پیوند دهنده همه اقوام و فرهنگ ها و زبان های مختلف ایرانی باشد و هرچه زبان و ادبیات فارسی شناخته تر بشود قطعا مقام فردوسی هم بیشتر شناخته خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار