رئیس شورای اصلاح‌طلبان خراسان رضوی در نشست خبری صبح امروز مطرح کرد:
رئیس شورای اصلاح‌ طلبان خراسان رضوی گفت: گزینه های مطرح شده فضای مجازی برای شهردار مشهد در حد گمانه زنی دیگران است ،چون هنوز در مرحله تدوین شاخص ها هستیم و حتی بعضی از این افراد هم پیگیری و اظهار تمایلی نکردند.
کد خبر: ۴۲۸۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۵ 22 May 2017
به گزارش تابناک رضوی، محمدرضا حیدری در نشست خبری صبح امروز که در سالن کنفرانس ساختمان ساپکو برگزار شد، خاطرنشان کرد: اسامی زیادی به عنوان شهردار مشهد مطرح شده است، اما ملاک انتخاب براساس شاخص‌ها و شایستگی‌ها است و ملاک برای ما نام‌ها نیستند.
حیدری گفت :اعضای لیست امید طی یک فرایند شفاف انتخاب شدند که با رای اعتماد مردم هم همراه شدند و اختلاف رای نفر ۱۵ و ۱۶ میانگین اختلاف نفر اول تا پانزدهم است.
رئیس شورای اصلاح‌طلبان خراسان رضوی با بیان اینکه گفت‌وگو و تفاهم با تمامی گروه‌ها در دستور کار شورای پنجم مشهد است، خاطرنشان کرد: اصلاح تعامل با دولت، توجه به حاشیه شهر، توجه به نیازهای زائران در طبقات مختلف در جهت افزایش ماندگاری آن‌ها، توجه به موسیقی، سینما، تئاتر، ورزش قهرمانی و پهلوانی و غیره در دستور کار شورای پنجم و برنامه های لیست امید قرار گرفته است.
حیدری با بیان اینکه توسعه شهر مبتنی بر توسعه زیارت است، افزود: برنامه‌های ویژه‌ه‌ای در رابطه با اقتصاد زیارت و گردشگری زیارت خواهیم داشت و معتقدیم که باید نهادهای مدنی شهر تقویت شوند و سرمایه‌گذاران به شهر برگردند و بازی بردبرد را داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه بدنه همگانی در این شورا فعال است، گفت: ازهمه  نخبگان علمی، فرهنگی، اجتماعی و غیره درخواست دارم که ما را از راهنمایی‌ها و انتقال تجربیات خود محروم نکنند و مطالبه‌گر باشند و در جهت رشد و توسعه شهر همراه و همگام اعضای شورا باشند.
حیدری گفت: در حوزه مدیریت شهری به جایگاه جوانان توجه خواهد شد و معتقدیم که این گروه نیازمند حمایت ویژه هستند تا فارغ از نگاه سیاسی، کیفیت زندگی را برای مردم مشهد فراهم کنیم.
رئیس شورای اصلاح‌طلبان خراسان رضوی با اشاره به  برنامه های دوره چهارم شورای شهر مشهد،  گفت : آن چیزی که صحیح است با قوت ادامه  پیدا می کند و دلیلی برای تغییر و اصلاحش وجود ندارد، اما آن چیزی که رویه غلط  داشته باشد، قطعاً اصلاح خواهد شد.
حیدری تصریح کرد: بخش عمده‌ای از رای‌ها توسط حاشیه‌نشینان بود که از اعتماد آن‌ها سپاسگزاریم واین نشان دهنده این موضوع است که حاشیه نشینان نیز خواستار اصلاحات هستند و  در دوره جدید شورا  با برنامه ریزی درست مهاجرت معکوس از شهر به روستا خواهیم بود.
وی درباره برنامه‌های شورای شهر پنجم در حوزه ملی و بین‌المللی، تاکید کرد: در این دوره سعی  داریم که این حوزه را  فعال کنیم ، زیرا تا سرمایه وارد نشود در مشهد شاهد تحرک اقتصادی نخواهیم بود و باید یک کار جدی در حوزه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی اتفاق بیفتد که در امر اشتغالزایی جوانان نیز موثر است.
دبیر منتخبان شورای پنجم شهر مشهد گفت: تعامالات و همکاری‌های ملی و بین‌المللی خوبی را در مباحث مختلف به‌ویژه مباحث دینی و مذهبی داریم و یکی از همکاری‌های مطلوب با کشور عراق و به‌ویژه شهر نجف اشرف بوده است که این همکاری‌ها ادامه خواهد داشت.
حیدری گفت: در روز شروع کار در شورا آنچه را تحویل گرفتیم به مردم اعلام می‌کنیم و باید روی میزان‌ها صحبت کرد و متاسفانه انتقادهای وارده بر روحانی هم غیرمنصفانه بود و انتظار داشتند که مشکلات ۳۰ ساله در ۴ سال حل شود و این موضوع در یک قالب کوچک‌تر برای شورای شهر هم خواهد بود.
وی افزود: با موفقیت دولت دکترروحانی، شاخص های اقتصادی به سمت خوبی حرکت کرده که حرکتهای دولت می تواند در فضای اقتصادی و سرمایه گذاری شهر مشهد نیز موثر باشد.
دبیر منتخبان شورای پنجم شهر مشهد گفت: دردوران انتقالی شورای شهر از حضور مدیران شهرداری برای گفتگو و ارائه گزارش و آمار به شورای منتخب پنجم دعوت می کنیم تا درجریان برنامه های طی شده شهرداری قرار بگیریم.
حیدری درباره به کارگیری نیروهای شهرداری افزود: به بدنه مدیران میانی و کارمندان شهرداری براساس تخصص و تاثیرگذاری نگاه و به کارگیری می کنیم.
وی خاطرنشان کرد: دیپلماسی شهری را در خدمت اقتصاد قرار می دهیم و مرکز پژوهشهای شورا را به مرکز مطالعات راهبردی تبدیل می‌کنیم.
حیدری با اعلام این خبر که ازشورای جدید، کسی به عنوان شهردار انتخاب نخواهد شد،افزود: همه کاندیدای انتخابات شورا و صاحبنظران را به هم افزایی و مشورت دعوت می کنیم تا برنامه های کارشناسی شده لیست امید را محقق کنیم.
وی افزود:برای حاشیه شهر،به جای خدمات یارانه ای به ظرفیتهای توانمندسازی و اشتغال آنها فکر کرده ایم تا مهاجرت معکوس شهر به روستا دوباره اتفاق بیفتد.
حیدری گفت: منتخبین شورای پنجم از امروز جلسات خود را آغاز کردند تا پس از دوران انتقالی شورا و برگزاری جلسات گفتگو با مدیران میانی شهرداری  و شورای چهارم، در ۱۴ مرداد که به‌صورت رسمی وارد شورای پنجم می‌شوند با اطلاعات کامل ورود پیدا کنند.
به گفته وی،  این جمع 15 منتخبین شورای پنجم ، در نخستین گام به زیارت امام رضا(ع) مشرف شدند و عهد بستند که خدمتی صادقانه در طول دوره مسئولیتی‌شان در شورای پنجم داشته باشند.
نشست خبری سخنگوی شورای اصلاح‌طلبان خراسان رضوی که قراربود ساعت 10 برگزارشود  تقریبا با 45 دقیقه تاخیر شروع شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار