انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در استان یزد در حالی به پایان رسید که ناگفته های جذاب و شنیدنی زیادی از آن باقی ماند اما کمتر به آن پرداخته شد.
کد خبر: ۴۲۸۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۸ 23 May 2017
به گزارش تابناک یزد،حال و هوای فضای انتخابات در 29 اردیبهشت ماه در استان در بسیاری از زمینه ها متفاوت تر از انتخابات پیشین بود.
جدا از حضور پرشور و گسترده مردم در این عرصه سیاسی، اتفاقات جالب، شنیدنی و دیدنی متفاوتی در گوشه و کنار شهرها و روستاهای استان رخ داد که جالب توجه بود.
نگهبان یک واحد تولیدی در مهریز در رقابت با رئیس کارخانه و 70 نفر دیگر از داوطلبان با نام و نشان، بدون صرف هزینه ای، نفر هفتم شورای شهر مهریز شد.
گفته شده این فرد شباهت عجیبی با 'خوزه مورینو' سرمربی معروف فوتبال جهان داشته و همین موضوع موجب محبوبیت وی شده است.
در شهر ندوشن از توابع شهرستان میبد نیز برای نخستین بار، یک داوطلب زن با کسب بیشترین آراء به شورای شهر ندوشن راه یافت و نفر اول در کسب ارای مردم شد.
'منیژه جعفری ندوشن' که کارمند یکی از ادارات دولتی است از مجموع حدود دو هزار و 100 رای، به تنهایی 814 رای ( 38.87 درصد کل آرا) را به خود اختصاص داد.
در شهر اردکان نیز دو داوطلب به شورای شهر راه یافتند که از نام مشابه ' سیدمحمد حسینی‌پور اردکان' و 'سیدمحمد حسینی پور اردکانی' برخوردارند و تنها تفاوت این 2 عضو شورا در حرف 'ی' در پسوند نام خانوادگی است که یکی 'اردکان' و دیگری 'اردکانی' است.
حضور یک پیرزن 120ساله در شهر بهاباد برای رای دادن از دیگر اتفاقات جالب این دوره از انتخابات در استان یزد بود که مصادف شد با بازدید استاندار استان از این حوزه و این پیرزن مورد تمجید و تجلیل استاندار هم قرار گرفت.
در انتخابات شورای اسلامی روستای هاشم آباد هرات از شهرستان خاتم نیز در اتفاقی نادر ، یک پدر و پسر بعنوان نفرات اول و دوم به شورای اسلامی این روستا راه یافتند که پسر با اختلاف 26 رأی از پدر خود، نفر اول شد.
همچنین در شهر هرات مرکز همین شهرستان برای نخستین بار یک زن با قرار گرفتن در جایگاه سوم؛ عضو شورای شهر شد.
ورود دو برادر با اختلاف سه رای بعنوان نفرات اول و دوم شورا از دیگر اتفاقات جالبی بود که در روستای احمدآباد خاتم رخ داد
در شهر اشکذر نیز برای نخستین بار یک خانم با رای مردم محله خود(فیروز اباد) وارد شورای شهر شد، شعار این بانو 'برندسازی نام اشکذر' بود که مورد توجه قرار گرفت و در جایگاه پنجم شورا ایستاد.
سالروز تولد دوقلوهای رای اولی بافقی از دیگر اتفاقات این دوره بود که علاوه بر رای دادن، سالروز تولد خود را در شعبه اخذ رای امامزاده عبدالله (ع) بافق جشن گرفتند.
بر روی کیک تولد این دو قلوها عبارت ''رای ما عزت نظام جمهوری اسلامی ایران، یا امیر ولایت عشق' نوشته شده بود.
حضور عروس و داماد با لباس عروسی و دامادی برای رای دادن در روستای شهریاری علیا در بخش مرکزی شهرستان خاتم نیز از نکات جذاب و جالب این دوره بود.
در بعد سیاسی نیز هر پنج عضو راه یافته به شورای شهر ابرکوه ، مستقل هستند و وابستگی به هیچ گروه سیاسی ندارند.
ورود اعضای جدید با تخصص های بالا و متنوع و مرتبط با حوزه شهری و روستایی به شورا در اغلب شوراهای شهری و روستایی استان یزد از نکات برجسته این دوره از انتخابات بود.
از 677 هزار و 942 نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات در استان یزد 93.4درصد در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا شرکت کردند .
مجموع داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان یزد سه هزار و 317 نفر بود که دو هزارو 490 نفر در حوزه روستایی و بقیه در حوزه شهری رقابت کردند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار