داعش مسئولیت حمله شب گذشته در شهر منچستر را بر عهده گرفت.
کد خبر: ۴۲۸۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷ 23 May 2017
به گزارش تابناک تبریز از ایسنا، به نقل از النشره، گروه تروریستی داعش در پیامی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، مسئولیت انفجار در محل برگزاری یک کنسرت در شهر منچستر را که طی آن ۲۲ تن کشته و ۶۰ تن دیگر زخمی شدند، بر عهده گرفت. در همین حال حامیان داعش در پی انفجار منچستر در فضای مجازی به جشن و شادی پرداختند.

به نوشته روزنامه دیلی میل، چهار ساعت پیش از وقوع این حمله نیز به نظر می‌رسد که در دو پیام در شبکه‌های اجتماعی وقوع آن پیش‌بینی شده بود.

این در حالی است که توئیتر، ده‌ها حساب کاربری متعلق به حامیان داعش را مسدود کرده با این حال برخی از حامیان این گروه تروریستی همچنان پیام‌هایی را در تلگرام و سایر سیستم‌های ارتباطی امن منتشر می‌کنند.

در یکی از این پست‌ها در توئیتر که وقوع انفجار و حمله در منچستر را پیش بینی کرده بودند و توسط کاربری به نام "عبدالحق" منتشر شده، آمده است: به نظر می‌رسد که بمب‌های نیروهای هوایی انگلیس بر سر کودکان موصل و رقه اکنون به منچستر بازگشته‌اند.

برخی دیگر نیز پیام‌هایی را در حمایت از حملات "مهاجمان تنها" منتشر کرده و برخی از آنها غرب و آمریکا را تهدید کرده‌اند.

مقامات امنیتی آمریکایی می‌گویند نشانه‌های اولیه حاکی از آن است که یک عامل انتحاری مسئول این انفجار بوده است.

این حمله در حالی صورت گرفته که پلیس مبارزه با تروریسم بریتانیا پیش از این اعلام کرده بود این نهاد به صورت میانگین هر روز یک نفر را در ارتباط با مسائل تروریستی بازداشت می‌کند.

هم‌زمان برخی حامیان داعش در تلگرام نسبت به این مساله که عامل این حمله یکی از "سربازان خلافت" باشد، ابراز امیدواری کردند.

برخی دیگر نیز نوشته‌اند: "آغاز راه در بروکسل و پاریس بود و اکنون در لندن ما یک دولت تشکیل می‌دهیم".

حمله به منچستر را می‌توان مرگبارترین حمله شبه‌نظامیان به بریتانیا از سال ۲۰۰۵ دانست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار