رئیس جناح تندرو کنفرانس حریت و یکی از رهبران ارشد جدایی طلب کشمیر با انتقاد از سخنان وزیر کشور هند و رهبران حزب حاکم بی جی پی ،خواستار برگزاری همه پرسی برای تعیین تکلیف وضعیت ایالت جامو و کشمیر شد.
کد خبر: ۴۲۸۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵ 23 May 2017
به گزارش ایرنا،'سید علی گیلانی' روز سه شنبه در سخنانی اظهار کرد اگر دولت و رهبران بی جی پی به بیانیه های خود در خصوص کشمیر اطمینان دارند با برگزاری همه پرسی ،مردم این ایالت را در تعیین سرنوشت خود آزاد بگذارند.
 
رهبر جناح تندرو کنفرانس حریت در ادامه اظهار کرد بیانیه رهبران حزب بهارتیا جانتا(بی جی پی) در خصوص کشمیر نشان دهنده رویکرد منفی و خودخواهانه آنها است .
 
وی خطاب به 'راجنات سینگ' وزیر کشور هند افزود:ممکن است با این گونه بیانیه ها امید ایجاد کنید اما هیچ گاه نمی توانید حقایق اثبات شده در خصوص کشمیر را نادیده بگیرید.
گیلانی با بیان اینکه دولت مرکزی از وضعیت وخیم کشمیر به خوبی آگاه است افزود:مشکل کشمیر در 70سال گذشته و به رغم دولت های هند تاکنون حل نشده است.
 
'راجنات سینگ' وزیر کشور هند روز دوشنبه در سخنانی در 'سیکیم' کشمیر را بخش جدایی ناپذیر هند دانست و اعلام کرد دولت یک راه حل دائمی برای مساله کشمیر خواهد یافت.
'فاروق عبدالله' رهبر حزب کنفرانس ملی و نماینده پارلمان در جامو و کشمیر نیز روز سه شنبه با انتقاد از سیاست های دولت های مرکزی و ایالتی جامو و کشمیر در تامین صلح در کشمیر هشدار داد وضعیت کشمیر به دلیل تاخیر دولت در حل مسائل موجود وخیم تر خواهد شد.
وی با محکوم کردن سیاست های دولت مرکزی و ایالتی در سرکوب مردم خاطرنشان کرد دولت باید از طریق روش های مشروع و مذاکره به خواسته های مردم کشمیر رسیدگی کند.
دور جدید درگیری میان پلیس و معترضان در کشمیر،هشتم جولای(18 تیر) با کشته شدن 'برهان مظفر وانی ' فرمانده گروه غیر قانونی حزب المجاهدین و دو همراهش توسط ارتش هند افزایش یافت.
 
به گفته مقامات محلی ،اعتراض های کشمیر در 10 ماه گذشته حدود یکصد کشته و بیش از یک هزار و 200 مجروح برجای گذاشته است.
 
کشمیر تنها ایالت هند با اکثریت مسلمان است و درگیری میان شبه نظامیان کشمیری و نیروهای امنیتی هند از سال 1989 میلادی بیش از 68 هزار کشته برجای گذاشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار