داور ممتاز قرآن گفت: قاریان باید به‌گونه‌ای رفتار کنند که وقتی نسل جوان با قاری قرآن روبه‌رو می‌شود مجذوب این شخصیت شوند و آن را الگو زندگی خود قرار دهند.
کد خبر: ۴۲۸۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰ 23 May 2017
به گزارش تابناک خراسان رضوی، فهیمه‌سادات موسوی‌نیا، قاری و داور ممتار کشوری در اولین جلسه مرکزی نخبگان قرآنی مشهد، ویژه بانوان نخبه قرآنی که اول خرداد‌ماه در حسینیه کرامت واقع در چهارراه شهدا برگزار شد، در رابطه با هیئت مؤسس خانه نخبگان قرآنی، بیان کرد: هیئت مؤسس خانه نخبگان قرآنی بانوان کلالی، نصیری و خوش‌چهره هستند که برای این هیئت باید شورای مرکزی توسط  حاضران در جلسه انتخاب شود. 
وی ادامه داد: در شورای مرکزی خانه نخبگان قرآنی هرآنچه که یک شخصیت قرآنی در کلیه رشته‌های حفظ، ترتیل، روان‌خوانی و … نیاز دارد، بیان می‌شود و این شورا وظیفه رسیدگی به همین امور را بر عهده دارد، همچنین این تشکل مرتبط با هیچ ارگانی نیست و متعلق به خود قرآنیان است.
موسوی‌نیا با بیان اینکه قرار است از این تاریخ به بعد این جلسات هر هفته برگزار شود، افزود: برای هریک از اعضا شرکت‌کننده در این جلسات، توسط شورا کارت ورود به جلسه صادر می‌شود که وظیفه پیگیری‌های اداری به عهده هیئت مؤسس خواهد بود از طرفی  خانه نخبگان قرآنی زیر نظر انجمن بانوان قرآنی خراسان رضوی است. 
جنبه معنوی قرآن را دریابیم
این قاری قرآن با بیان اینکه تلاوت قرآن باید با هدف جذب افراد جامعه به این کتاب آسمانی، صورت گیرد و نباید اساس تلاوت، تشویق باشد، افزود: متأسفانه به دلیل رواج برخی فرهنگ‌های غلط در جامعه، آمار شرکت افراد در جلسات قرآنی کاهش یافته‌ است و ما به عنوان یک بانوی قرآنی باید جنبه معنوی این کتاب آسمانی را دریابیم.
وی با بیان اینکه نگاه کشور به مشهد در زمینه قرآنی، نگاه ویژه‌ای است، بیان کرد: باید همه ما قرآنیان در کنار یکدیگر فعالیت‌های قرآنی را رواج دهیم البته باید به بعضی از امور پایبند باشیم و به عنوان یک بانوی قرآنی در جامعه با پوشش‌های مناسب قدم بگذاریم.
انقلاب احتیاج به الگوهای قرآنی دارد
این داور ممتاز کشوری با بیان اینکه یک شخصیت قرآنی اگر رفتار و کرداری مطابق موازین قرآن نداشته باشد باید جامعه قرآنیان را ترک کند، ابراز کرد: چندین سال است که قرآن تلاوت می‌کنیم و قاری یا حافظ نام گرفته‌ایم اما انقلاب احتیاج به قاری و حافظ ندارد.
وی با بیان اینکه انقلاب نیروهایی احتیاج دارد که الگوی مناسبی برای نسل جوان باشند، اضافه کرد: قاریان باید به‌گونه‌ای رفتار کنند که وقتی نسل جوان با قاری قرآن روبه‌رو می‌شود مجذوب این شخصیت شوند و آن را الگو زندگی خود قرار دهند.
حاشیه شهر هم باید جلسات قرآن برگزار شود
موسوی‌نیا با بیان اینکه حاشیه شهر هم احتیاج به جلسات قرآن دارد، تشریح کرد: شما قرآنیان باید متعهد شوید که حداقل در ماه یک بار به مناطق حاشیه‌نشین بروید و در هر رشته‌ای که تخصص دارید به صورت رایگان تلاوت قرآن را به ساکنان آن منطقه بیاموزید تا آنان هم لذت وجود اساتید را در میان خود احساس کنند. 
وی در پایان در رابطه با هدف از برگزاری جلسه مرکزی نخبگان قرآنی، عنوان کرد: هدف از برگزاری این جلسات این است که پایگاه مرکزی برای ارتقاء سطح تلاوت وجود داشته باشد که این پایگاه علاوه بر آموزش‌های قرآنی، به صورت تخصصی کلاس‌های آموزش‌ اخلاقی و دینی هم برگزار خواهد شد.
یادآور می‌شود، در پایان این جلسه خانم‌ها حمیده بحرالعلوم، رنگ‌ساز، میرزایی‌پور، بیابانی، صحرایی و سجادی به عنوان  اعضای شورای مرکزی خانه نخبگان قرآنی مشهد توسط حاضران برگزیده شدند که این اعضا شورا نماینده سایر نخبگان قرآنی هستند و باید بر کلیه امور آموزشی و اجرایی نظارت داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار