وزیر ارشاد هنوز از حاشیه روزهای گذشته‌ و واکنش هنرمندان رها نشده است که دوباره با اتفاقی جدید مواجه می‌شود. او در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی، وزرا، رئیس دولت و از آنتن زنده صدا و سیمای ملی عنصری امن
کد خبر: ۴۲۹۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۴ 23 May 2017

به گزارش تابناک سمنان، روز گذشته حسن روحانی اولین نشست خبری خود را پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری برگزار کرد. در میان ۲۷ خبرنگار فقط یک نفر از فرهنگ و هنر پرسید. سوالی که با خنده حضار به حاشیه رفت و پاسخی برای آن مطرح نشد.

دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری با همه حاشیه‌ها و روزهای شیرین و تلخش تمام شد. حسن روحانی توانست با رای مردم،‌ رئیس دولت دوازدهم شود.روز گذشته اولین نشست خبری روحانی پس از برگزاری انتخابات باشکوه 29 اردیبهشت برگزار شد. 27 خبرنگار مقابل روحانی ایستادند و سوال‌هایشان را پرسیدند.

سوال‌های متعددی درباره وضعیت عربستان، سفر ترامپ، برجام، فعالیت‌های موشکی، تحولات منطقه، حقوق شهروندی و ... پرسیده شد. روحانی به همه آنها پاسخ داد اما نوع بیانش با آخرین هفته برگزاری انتخابات ریاست جمهوری کاملا متفاوت بود. دوباره خط قرمزها سر جایش برگشته بود؛ اما این بار خبرنگارها بودند که سوال‌هایشان را بدون هیچ ممیزی پرسیدند.

سهم فرهنگ و هنر از نشست خبری رئیس دولت فقط یک سوال بود. خبرنگار روزنامه صبا جزو آخرین نفراتی بود که پشت تریبون رفت. او به استقبال هنرمندان از کاندیداتوری روحانی اشاره کرد و پرسید: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت بعد از میان چه قشری انتخاب خواهد شد؟ آیا وزیر از میان هنرمندان انتخاب می‌شود و یا باز هم یک شخصیت امنیتی-سیاسی است؟ البته با احترام به آقای صالحی امیری!

سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ردیف اول صندلی‌ها و درست مقابل روحانی نشسته بود. جمعیت حاضر و حتی وزرای دولت با این سوال خبرنگار حسابی خندیدند اما صالحی امیری بیشتر از همه برافروخت، رنگ و رویش عوض شد و داخل صندلی فرو رفت.

وزیر ارشاد هنوز از حاشیه روزهای گذشته‌ و واکنش هنرمندان رها نشده است که دوباره با اتفاقی جدید مواجه می‌شود. او در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی، وزرا، رئیس دولت و از آنتن زنده صدا و سیمای ملی عنصری امنیتی-سیاسی خطاب می‌شود که حالا متصدی فرهنگ کشور است. سید رضا صالحی امیری در گذشته مدیرکل اطلاعات استان خوزستان بوده است. او در خوزستان نیز دوران پرحاشیه‌ای را سپری کرده است.

روحانی پاسخ به سوال دوم خبرنگار درباره وضعیت موسیقی و سینما را بهانه کرد تا از پاسخ به سوال اصلی درباره کابینه‌اش رها شود. او پاسخی به این پرسش اساسی نداد.

دولت یازدهم در ابتدا علی جنتی و سپس رضا صالحی امیری را برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد برگزید درحالی که جدی‌ترین سابقه کاری هر دو در اجرای ماموریت‌های امنیتی-اطلاعاتی بوده است. این مسئله یکی از چالش‌های هنرمندان با دولت بوده است چراکه نوع نگاه دولت به فرهنگ و هنر،جدا از انتخاب وزیر نیست. کارشناسان معتقدند که انتخاب وزیر امنیتی-اطلاعاتی برای فرهنگ و هنر نشان دهنده هراس دولت از جریان آزاد هنری کشور است چون با وجود مدیران هنرمند و هنرمندان مدیر در کشور، تصدی امنیتی-اطلاعاتی‌ها بر فرهنگ و هنر توجیه دیگری ندارد.

هرچند سوال فرهنگی خبرنگار روزنامه صبا با خنده حضار و حتی رئیس دولت مواجه شد اما در این چهار سال هیچ کس نتوانسته پاسخی برای این سوال پیدا کند که چرا دولت یازدهم برای تصدی مناسبات فرهنگی کشور به هنرمندان اعتماد نمی‌کند؟

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار