تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان چهارمحال و بختیاری از افزایش 30 کد رشته جدید در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان از ترم مهرماه جاری خبر داد.
کد خبر: ۴۲۹۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶ 24 May 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- فرید براتی اظهار کرد: این دانشگاه با رسالت کارآفرینی و تقویت مهارت‌های حرفه‌ای شکل گرفته و بزرگترین نهاد مهارتی در کشور محسوب می‌شود.

وی از افزایش 30 کد رشته جدید اعم از هتل‌داری، علوم دامی، خبرنگاری، قواصی و شنا و ...در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان از ترم مهرماه خبر داد و گفت: هم اکنون 14 مرکز علمی کاربردی در سطح استان در حال فعالیت هستند.

براتی با اشاره به اینکه در حال حاضر چهارهزار و 500 دانشجو در مراکز علمی کاربردی در حال تحصیل هستند، گفت: از این تعداد یک هزار و 958 نفر دختر و مابقی پسر هستند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خاطرنشان کرد: متأسفانه به دلیل کاهش تعداد فارغ التحصیلان پشت کنکور، تعداد دانشجویان این دانشگاه کاهش یافته است و به تبع آن به دلیل کمبود دانشجو برخی مراکز غیرفعال شدند.

براتی گفت: 960 مدرس ثبت نام شده و 666 مدرس فعال در مراکز این دانشگاه وجود دارد که 440 مدرس در ترم گذشته تدریس داشتند.

وی با اشاره به  فراخوان اخیر جذب مدرس در بهمن ماه سال گذشته، تصریح کرد: طی اجرای این فراخوان 800 متقاضی تدریس در سامانه این دانشگاه ثبت نام کردند و از این تعداد 400 نفر در مرحله اول مورد تأیید و به مرحله دوم راه پیدا کردند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان افزود: به کارگیری مدرسان رشته‌های کشاورزی در فراخوانی دیگر طی ماه‌های آتی منتشر خواهد شد.

وی از راه‌اندازی مرکز توسعه کار آفرینی در سال جاری و راه‌اندازی دوره‌های بین تحصیلی به منظور افزایش مهارت خبر داد و افزود: این دانشگاه به دنبال توسعه مهارت‌های تکمیلی به جای توسعه تحصیلات تکمیلی است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خاطرنشان کرد: ایجاد یک سیستم آموزشی مقاوم در برابر نوسانات اقتصادی از آن جهت اهمیت دارد که مراکز آموزشی با این وضع نمی‌توانند در نظام آموزش تحولی ایجاد کنند .

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار