کد خبر: ۴۲۹۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸ 24 May 2017
عامل حمله منچستر اصالت لیبیایی داشته و در سوریه آموزش دیده بود (+عکس)وزیر کشور فرانسه اعلام کرد، عامل حمله تروریستی منچستر انگلیس پیش از این به سوریه سفر کرده بوده و همکاری او با گروه تروریستی داعش ثابت شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، جرارد کلمب، وزیر کشور فرانسه اعلام کرده است، بازرسان انگلیسی به مقامات فرانسوی اطلاع داده‌اند که مظنون حمله منچستر پیش از این به سوریه سفر کرده بود.  

روز گذشته پلیس انگلیس از شناسایی عامل حمله انتحاری منچستر با نام "سلمان عابدی"، 23 ساله خبر دادند.

کلمب درادامه اظهاراتش بیان کرد: اکنون ما تنها می‌دانیم که سلمان عابدی، یک شهروند انگلیسی با اصالت لیبیایی بوده که اخیرا به لیبی و احتمالا از آن‌جا به سوریه رفته و تحت تاثیر افراط گرایی قرار گرفته است و سپس با بازگشت به انگلیس تصمیم به انجام این حمله گرفته است.  

وی در پاسخ به این سوال که وزارت کشور فرانسه از کجا اطمینان دارد که عابدی پیش از این در سوریه بوده است، تاکید کرد، این اطلاعاتی است که سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه و انگلیس دریافت کرده‌اند.

وزیر کشور فرانسه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا عابدی از سوی شبکه‌ای حمایت می‌شود نیز عنوان کرد: این مسئله هنوز مشخص نیست اما احتمال این موضوع وجود دارد و در هر صورت او روابطی با گروه تروریستی داعش داشته و این مسئله ثابت شده است.

در همین حال نهادهای اطلاعاتی دو کشور تصویری را منتشر کرده‌اند که گفته می‌شود به عامل حمله انتحاری منچستر که 22 کشته بر جای گذاشت، تعلق دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار