با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان‌شرقی صورت گرفت
نخستین مرکز دیتاسنتر هواشناسی کشور با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان‌شرقی در محل اداره کل هواشناسی استان افتتاح شد.
کد خبر: ۴۲۹۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵ 24 May 2017
داود بهبودی ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاح این مرکز در جمع خبرنگاران تصریح کرد: سازمان هواشناسی از جمله سازمان‌هایی است که تولید اطلاعات و داده جزو مهمترین وظایف و ماموریت‌های آن است و امروز شاهد افتتاح و بهره‌برداری از مرکز دیتاسنتر هواشناسی استان بودیم.

وی افزود: در استان آذربایجان‌شرقی به لحاظ موقعیتی که دارد، پیش‌بینی جبهه‌ها و رویدادهای طبیعی از حساسیت خاصی برخوردار بوده و اقداماتی که توسط همکاران سازمان هواشناسی استان در این ارتباط انجام می‌شود اهمیت فوق‌العاده‌ای برای جامعه دارد.

بهبودی خاطرنشان کرد: مرکز دیتاسنتر به ارتقاء کیفیت نگهداری دیتاها و در واقع استانداردسازی امکاناتی که ما به عنوان دیتاسنتر به کار می‌بریم کمک خواهد کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان‌شرقی در ادامه با بیان اینکه نقش سازمان هواشناسی از منظر پیش‌بینی و اطلاع‌رسانی حوادث بسیار حیاتی است، افزود: هواشناسی بیشتر حالت پدافندی داشته و با استفاده از ابزار و امکاناتی که در اختیار دارد پیش‌بینی‌ها و اطلاعات بدست آورده را اطلاع‌رسانی می‌کند تا مردم بهترین رفتار را برای مواجهه با موقعیت‌ها و حوادث خاص احتمالی بروز دهند.

وی اذعان داشت: هر قدر دقت اطلاعات و قدرت پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی بیشتر باشد و به سمت پیش‌بینی‌های نقطه‌ای برود، آثار مثبت آن در  بخش اقتصاد، راندمان کشاورزی، کاهش خسارات حوادث طبیعی و برنامه‌ریزی‌ها بیشتر نمایان خواهد شد.

بهبودی با اشاره به نتایج انتخابات ریاست جمهوری، ابراز داشت: فرصت مجددی به دولت تدبیر و امید دست داده تا سیاست‌های خود را دنبال و مبتنی بر عقلانیت، تدبیر و تنش‌زایی حرکت کند، بهرحال رویکردهای جدیدی را در بحث‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی پی خواهیم گرفت که تقویت زیرساخت‌ها از جمله تجهیز هواشناسی یکی از آنهاست.

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان‌شرقی یادآور شد: احساس نیاز مردم به هواشناسی و ضرورت بهبود و ارتقاء کمی و کیفی فعالیت‌های سازمان هواشناسی روز به روز بیشتر و آشکارتر می‌شود.

وی یادآور شد: مجموعه تلاش‌هایی که همکاران سازمان هواشناسی استان انجام می‌دهند مبتنی بر پیش‌بینی از طریق تکنیک‌های علمی و با استفاده از ابزارآلات پیشرفته و حساس  است و اگر نقطه ضعفی هم احساس می‌شود در نتیجه کمبود اعتبارات و بعضا غفلت‌های مجموعه نظام مدیریتی و اجرایی است که امیدواریم همه نواقص به زودی برطرف شود.

گزارش فارس حاکی است، مرکز دیتاسنتر هواشناسی آذربایجان‌شرقی که به منظور افزایش امنیت در شبکه، قوی‌تر شدن ارتباطات و مقابله با کاهش حمله‌های سایبری طراحی و ایجاد شده است، با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون ریال آغاز به کار کرد.

به گفته رئیس مرکز انفورماتیک هواشناسی استان با ایجاد این مرکز، اطلاعات جوی و هواشناسی استان هر ساعت به سازمان مرکزی ارسال و از آنجا به طور مستقیم به ژنو ارسال می‌شود.

مهندس مریم میزانی افتتاح این مرکز را باعث پیشرفت کارایی و عملکرد هواشناسی دانست و گفت: به دلیل اهمیت جمع‌آوری اطلاعات جوی و هواشناسی و اطلاع رسانی به موقع برای دستگاه‌ها برای مقابله با کاهش حوادث، نیازمند به روز شدن اطلاعات هستیم و در حال حاضر با خط اختصاصی، اطلاعات شهرستان‌ها را به صورت آنلاین و اتوماتیک دریافت می‌کنیم.

مرکز دیتا سنتر هواشناسی آذربایجان‌شرقی اولین و پیشرفته‌ترین مرکز داده‌های اطلاعات جوی در کشور است که با افزایش سرعت اینترنت به پیش‌بینی پیشرفته هواشناسی کمک می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار