مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی خبر داد:
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی گفت: در ایام ماه مبارک رمضان، به تمامی روستاهای بالای ۱۰۰ خانوار خراسان رضوی مبلغ اعزام می‌شود.
کد خبر: ۴۲۹۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹ 24 May 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از خبرگزاری تسنیم،حجت‌الاسلام کاظم لطفیان در نشستی خبری با خبرنگاران اظهار داشت: اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی نه تنها در ایام ماه مبارک رمضان بلکه در طول سال اجرا می‌شود اما ماه مبارک رمضان نقطه اوج اقدامات این سازمان است.
وی تصریح کرد: یکی از مهمترین فعالیت‌های سازمان تبلیغات استان در حوزه قرآن است که در طول سال برنامه‌های مدون اجرا شده و این ماه نقطه ارزیابی اقدامات است. 
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی با بیان این که برنامه منحصر به فرد استان که در گذشته نیز صورت می‌گرفته تدبر در قرآن است، گفت: از روزی که نهضت قرآن آموزی آغاز شده به سمت ریشه کنی بی‌سوادی رفته و امروز در این حوزه مشکلی نداشته و باید پس از ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآن به سمت آموزش مفاهیم قرآنی برویم.
لطفیان اظهار داشت: خراسان‌رضوی به حلقه‌های کوچک تقسیم و تبیین مفاهیم قرآنی در سطوح مختلف انجام می‌شود. با همکاری نماینده ولی فقیه در استان به صورت هماهنگ آموزش معنی و مفاهیم سوره حدید را در استان در این ماه اجرا کرده و بیش از دو هزار پایگاه در این راستا در سطوح مختلف در استان خواهیم داشت.
وی بیان کرد: در سطح کشور برای هر استان از سوی شورای عالی تفسیر یک مفسر اعزام می‌شود و کار شاخص ما در این حوزه در حلقات تفسیر است و در مرکز استان به دلیل وجود غنا در این حوزه مبلغ اعزامی علاوه بر مشهد در سبزوار نیز خواهد بود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی گفت: با همکاری خوبی که با ائمه جمعه نیز صورت گرفته این ائمه در هر شهرستان یک کرسی تفسیر را به عهده داشته و جلساتی را نیز در این راستا برای روحانیون شاخص مبلغ انجام داده و تبیین معارف قرآنی را در دستور کار داشته و شعار ما راهبردهای اعتقادی، رفتارهای اجتماعی است.
لطفیان اظهار داشت: طرح 1451 در ادامه طرح‌های قرآنی در سطح کشور را در راستا داشته که پایه این طرح، سوره‌های "واقعه" و "ملک" است.
وی با بیان این که استقرار روحانی در روستاهای بیش از 100 خانوار را داشته و خراسان‌رضوی در طرح استقرار رکوردار است، بیان کرد: در ماه رمضان که بهار تبلیغ است، ساماندهی مبلغین موجود، تزریق فکری به روحانیون و هدف‌گذاری روشن برای آنها را در برنامه داریم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی گفت: پیش‌بینی ما این است که دو هزار و 500 نفر در طرح ساماندهی مبلغین اعزام می‌شوند. هیئت‌های مذهبی ظرفیت فوق‌العاده‌ای داشته که تقویت هیئت‌های قرآنی را در برنامه خواهیم داشت.
لطفیان با بیان این که همایش طلایه‌داران در شهرستان‌های استان با هدف انجام فعالیت‌های فرهنگی برگزار می‌شود، اظهار داشت: شوراهای فرهنگی روستا از شوراهای اسلامی، معتمدین، بسیج، روحانی و دهیاری‌ها هستند و رئیس این شورا روحانی مستقر است که فعالیت‌های فرهنگی تمامی این افراد  با رئیس شورا هماهنگ می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار