کد خبر: ۴۲۹۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۵ 24 May 2017

فرمانده بسیج توانیر گفت: هشت درصد کاهش بار مصرفی برق در ادارات در سال گذشته در کشور به ثبت رسید.

به گزارش تابناک اردبیل، سردار صحراپور در دومین سمینار برنامه‌های پاسخگویی بار جهت کاهش پیک سال 96 ویژه دستگاه‌های اجرایی در اردبیل اظهار کرد: با خلق حماسه سوم خرداد همه معادلات دشمن به هم ریخت و ابرقدرت‌های جهان که با سیاست‌مداران توانمند خود قصد داشتند تا مسیر انقلاب را تغییر دهند، نتوانستند وحدت، همدلی و همراهی ملت ایران را مخدوش کنند.

وی به خلق حماسه بی‌نظیر 29 اردیبهشت با تبعیت مردم از ولایت فقیه و خلق یک حماسه بی‌نظیر اشاره کرد و گفت: این حماسه بزرگ تأثیر بی‌نظیری در روند تحولات جهانی و منطقه‌ای دارد به طوریکه همه با دلسوزی تمام در صحنه دفاع از انقلاب حضور پیدا کردند تا پای صندوق‌های رأی به تثبیت نظام اسلامی رأی «آری» بدهند.

فرمانده بسیج توانیر با بیان اینکه در روز سوم خرداد حماسه‌ای ماندگار در اوج مظلومیت رزمندگان اسلام در برابر ناجوانمردی‌های دشمنان به ثبت رسید، افزود: ما امروز در سنگر یک نیروی بسیجی تابع ولایت در تداوم مسیر عزتمندانه انقلاب قرار داریم که ضرورت دارد با پایبندی به اهداف و آرمان‌های بلند بسیج مخلصانه تلاش کنیم تا در این عرصه به وظیفه خطیر خود عمل کنیم.

صحراپور ماهیت بسیج را به عنوان نیروی ارزشی با اخلاص و دلسوز انقلاب اسلامی یادآور شد و بیان کرد: در بدنه شرکت توانیر نیز نیروهای مخلص بسیجی در همه صحنه‌ها و حوادث غیرمترقبه حضور داشته که نمونه آن را در حوادث ریزگردها در جنوب کشور و شهر اهواز برای کمک‌رسانی به مردم شاهد بودیم.

به نوشته ساوالان خبر، وی به ضرورت فرهنگسازی امر مصرف درست انرژی و جلوگیری از هدر رفت این منابع اشاره کرد و ادامه داد: مصرف بی‌رویه و اسراف زیاد سبب می‌شود تا سرمایه بزرگ کشور تلف شده و از بین برود.

صحراپور با بیان اینکه باید همه تلاش کنیم تا با راهکار ساده و هماهنگی و دلسوزی جلوی هدر رفت سرمایه‌های ملی را گرفته و به سمت عمران و آبادانی بیشتر حرکت کنیم، اضافه کرد: ما به عنوان یک نیروی مخلص بسیجی باید در لحظه ورود به اتاقمان سعی کنیم تا با کنار زدن پرده از نور طبیعی خورشید استفاده کرده و با خاموش کردن لامپ‌ها و روشنایی غیرطبیعی سعی در صیانت از این منابع داشته باشیم.

وی نقش بسیجیان را در فرهنگسازی امر مصرف درست انرژی برق خطیر عنوان کرد و گفت: سال 95 در کشور هشت درصد برق مصرفی در ادارات با همین عزم عمومی و فراگیر کاهش پیدا کرد.

سردار صحراپور با بیان اینکه قرار نیست ما در قالب این طرح در ادارات و خانه‌هایمان در تاریکی زندگی کنیم، افزود: باید تدبیری بیندیشیم تا 300 ساعت بار مصرفی برق را در کشور که در اوج تابستان رخ می‌دهد، با مصرف درست و صحیح به گونه‌ای مدیریت کنیم تا در کشور خاموشی اتفاق نیفتد.

وی دغدغه‌های مقام معظم رهبری را در حوزه اصلاح الگوی مصرف و اقدام و عمل در عرصه اقتصاد مقاومتی یادآور شد و اظهار کرد: هر کس به وسع و توان خود می‌تواند در این زمینه ورود پیدا کرده و حتی با خاموش کردن یک لامپ اضافی مانع از مصرف بی‌رویه برق شود.

فرمانده بسیج توانیر تصریح کرد: ما دست نیاز و کمک به سوی همه شما دراز می‌کنیم تا در استان اردبیل نیز با فعالیت خوب بسیج ادارات کاهش مصرف تا 11 درصد و حتی بیشتر از سال‌های گذشته اتفاق بیفتد تا یک روند مناسبی را در مصرف انرژی شاهد و ناظر باشیم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار