رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی : این مصوبه ضمن ایجاد اشتغال موجب ماندگاری در روستاها می شود همچنین منجر به افزایش درآمد روستاییان و عشایر و بهبود ضریب جینی می شود.
کد خبر: ۴۲۹۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۴ 24 May 2017
استان کهگیلویه و بویراحمد جز مشکلدارترین استان ها در خصوص بحث اشتغال خصوصا در میان روستائیان ، تحصیل کردگان و جوانان است . در اواخر سال گذشته بود که مسئولین استانی خبر از رکورد خوب این استان در درصد کاهش آمار بیکاری دادند. بر اساس گفته های استاندار ، درصد بیکاری استان از 17/7 درصد به 13/4 درصد رسیده است که در این خصوص برخی انتقادات هم بیان شد اما مسئولین اقتصادی هم دلایلی را برای کاهش چشمگیر آمار بی کاری عنوان کردند.
در جدیدترین خبر از طرف نماینده ی اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد ، در مجلس شورای اسلامی ، خبری منتشر شده ، از مصوبه ای گفته که امیدواری را برای کاهش نرخ بیکاری در استان به خصوص مناطق روستایی ، بالا می برد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ،رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: با مصوبه امروز مجلس ۱۰ هزار میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال در روستا‌ها با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته، عشایری و مرزی اختصاص یافت.
 غلامرضا تاجگردون افزود: یک فوریت لایحه برداشت از صندوق توسعه ملی سال گذشته تصویب شده بود اما به دلیل بررسی قانون بودجه 96 و قانون برنامه ششم توسعه، امکان طرح آن در صحن علنی وجود نداشت.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مصوبه امروز مجلس درباره برداشت یک و نیم میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی برای ایجاد صرفاً اشتغال در روستاها با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته، عشایری و مرزی است.

تاجگردون گفت  : در بحث ایجاد اشتغال چند محدودیت وجود دارد که محدود بودن منابع و بالا بودن نرخ سود بانکی از جمله آنهاست.

وی ادامه داد: با تصویب کلیات لایحه پیشنهاد شد که منابع صندوق توسعه ملی با منابع بانکی تلفیق شود و این کار منجر به افزایش حجم پول خواهد شد.

رئیس کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات در مجلس دهم افزود: اگر قرار است معادل ریالی یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشته شود باید به همین مقدار هم از منابع بانک ها استفاده شود بنابراین حدود 10 هزار میلیارد تومان صرف ایجاد اشتغال خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، گفت: قطعاً این رقم باید امسال جذب شود چرا که 10 هزار میلیارد تومان در مقابل نیاز، کم است.

وی درباره تعداد ایجاد اشتغال با این تسهیلات افزود: بستگی به نوع شغل دارد چرا که بعضی شغل ها کم هزینه و بعضی ها پرهزینه است بنابر این بستگی دارد دولت چه شیوه ای را انتخاب کند.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، درباره پیامدهای مصوبه امروز مجلس هم گفت: این مصوبه ضمن ایجاد اشتغال موجب ماندگاری در روستاها می شود همچنین منجر به افزایش درآمد روستاییان و عشایر و بهبود ضریب جینی می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار