مدیر رادیو قرآن در نشست خبری تشریح برنامه های ماه رمضان:
مدیر رادیو‌قرآن در نشست خبری این شبکه در پاسخ به خبرنگار فرهنگی درباره‌پخش ربنای استاد شجریان گفت: این اتفاق از سیاست های کلی سازمان‌پیروی می کند و هنوز تصمیمی برای آن گرفته نشده است. اما ۶ ربنا با صدای قاریان ماده پخش از رادیو قرآن وجود دارد.
کد خبر: ۴۲۹۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۰ 24 May 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از خبرگزاری پانا؛ نشست خبری افتتاح رادیو ترتیل و تشریح برنامه های ماه مبارک رمضان و طرح فراگیر تابستانی قرآن کتاب زندگی صبح امروز-سه شنبه ۳ خرداد- در ساختمان شهدای‌رادیو برگزار شد.
احمد ابوالقاسمی مدیر شبکه رادیویی قرآن در ابتدای این نشست درباره افتتاح رادیو ترتیل گفت: نیاز مخاطبان رادیو قرآن به ترتیل با گوش سپاری شان و استقبالشان در طول سال به رادیو قرآن همیشه احساس شده است و‌نیاز بود بر اساس تاکیدات دین بر خواندن و شنیدن قرآن شبکه ای ویژه ترتیل افتتاح شود.
وی افزود: این شبکه از شش صبح امروز اغاز به کار کرد. جز ۲۸ متناسب با ساعت اذان همین‌روز ترتیل می شود و ۱۶ بار تکرار می شود.  از ساعت ۱۲ شب تا ۶ صبح رادیو قران بر رادیو‌ترتیل رله می شود. از ساعت ۴ و ۳۰ ترتیل زنده از حرم امام رضا(ع) در ماه رمضان خوانده می شود. 
ابوالقاسمی همچنین ادامه داد:موج‌اف ام ردیف ۵.۵ مگاهرتز اپلیکیشن ایران صدا و رایانما راه های دسترسی به رادیوی تازه تاسیس ترتیل است. رادیو تلاوت نیز همچنان به فعالیت خو‌د ادامه می دهد.
وی درباره ویژه برنامه های ماه رمضان
۲۵ عنوان برنامه در ۴۸۱ برنامه و ۵۸۰ ساعت‌برنامه را شامل مب شود.
وی خاطرنشان‌کرد: ضیافت حقیقی برنامه پیشواز رادیو قرآن از ساعت ۲۲ و ۱۰ دقیقه دو شب آینده، پخش زنده دیدار قاریان با رهبری در ششم خرداد ماه به طور زنده، پخش تلاوت ها در ساعات ۲۴ و ۴ و ۳۰ دقیقه به طور مستقیم از حرم امام رضا(ع)، از ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه، ۱۸ به مدت یک ساعت نیز صورت می گیرد.
ویژه برنامه سحربا نام «در خلوت سحر» از ساعت ۲ و ۳۰ دقیقه هر روز،پخش شاهکار تلاوت از ساعت ۱۰ صبح هر روز، فصل نیایش شرح مناسک ماه رمضان از ۱۲ و ۴۵ هر روز انجام می شود. برنامه اشاره به معرفی کتاب از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه می پردازد. ترنم آیات نیز به تحلیل های زیبایی شناسانه در ساعت ۱۶ و ۲۰ دقیقه می‌پردازد. صدای ربنا هر روز از ساعت ۲۰. پوشش زنده نمایشگاه قران از ساعت ۲۱و ۴۵ 
دقیقه، سی شب سی محفل به پخش محافل قرانی‌در محله های گوناگون در کل کشور می پردازد. بیان خاطرات جذاب قاریان در برنامه آفاق، ویژه برنامه شب های قدر، ولادت امام حسن مجتبی (ع) و پخش زنده نماز عقد فطر، برنامه توضیح اجزای پخش در هر روز نیز دیگر ویژه برنامه های رادیو قرآن در ماه رمضان است.
وی درباره طرح فراگیر تابستانی قران کتاب زندگی نیز توضیح‌داد:این طرح با محوریت سوره واقعه با ۳۰ آیه در سه بخش  طی هر روز از دهم‌تیر ماه و‌ابتدای تابستان  پیگیری می شود.ساعات ۹ و ۱۵، ۱۷ و ۵و ۱۲ و ۳۰ دقیقه سه کمربند‌زمانی این طرح است. 
وی درباره ویژه برنامه های‌رحلت امام‌خمینی(ره) بیان کرد: مستند« از ملک خمین» ساعت ۷ و ۱۰ دقیقه چهاردهم خرداد ماه و «امین ایران» ویژه مقام معظم رهبری و «فرزانگان» با محوریت‌زندگی امام خمینی و‌رهبری از ویژه برنامه های رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران‌است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار