مدیرکل دوره اول آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: از ابتدای سال 95 تاکنون حدود 35 میلیارد تومان اعتبار برای خرید بخشی از تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی درس علوم تجربی، ریاضی و کار و فناوری مدارس این مقطع تحصیلی در سراسر کشور تامین شده است.
کد خبر: ۴۲۹۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۹ 24 May 2017
تابناک فارس به نقل از ایرنا :عظیم محبی چهارشنبه در همایش مدیران و سرپرستان منتخب مدارس شبانه روزی دوره اول متوسطه سراسر کشور در شیراز با اشاره به اهمیت فعالیت های آزمایشگاهی و کارگاهی با رویکرد جدید در مدارس دوره اول متوسطه افزود: پارسال حدود 20 میلیارد تومان بودجه برای تامین بخشی از تجهیزات آزمایشگاهی درس علوم تجربی و ریاضی توسط سازمان نوسازی مدارس تامین شد.
وی اظهار کرد: امسال نیز حدود 15 میلیارد تومان با اولویت درس کار و فناوری پیش بینی شده است.
مدیرکل دوره اول آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در مجموع دوره اول و دوم متوسطه حدود سه هزار مدرسه شبانه روزی در سراسر کشور وجود دارد که افزون بر 400 هزار دانش آموز را تحت پوشش تحصیلی خود قرار داده اند .
وی گفت: ایجاد فرصت تحصیل برای همه دانش آموزان یکی از شاخص های مهم در آموزش و پرورش است و مدارس شبانه روزی نیز با هدف حفظ پوشش تحصیلی دانش آموزان در مناطق روستایی و محروم در حال فعالیت هستند.
محبی گفت: برای پوشش مناسب اوقات فراغت این گروه از دانش آموزان برنامه های مختلفی پیش بینی شده و در همین راستا اجرای برنامه خود اتکایی در طی چند سال گذشته به مدارس شبانه روزی ابلاغ شد که بر اساس آن تلاش می شود، از اوقات فراغت دانش آموزان برای آموزش مهارت های مختلف استفاده شود.
مدیرکل دوره اول آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: تلاش ما این است تا با استفاده از فرصت مدارس شبانه روزی ،زمینه لازم برای کسب مهارت های کارآفرینی در دانش آموزان این مدارس را فراهم و آنها را برای کسب و کار آینده مهیا کنیم.
محبی در ادامه با اشاره به تغییر ساختار نظام آموزشی کشور در سال های گذشته گفت: با توجه به ساختار جدید، اجرای طرح هدایت تحصیلی از پارسال از دوره دوم متوسطه به دوره اول متوسطه بازگشت.
وی گفت: با توجه به برخی ابهام ها در اجرای هدایت تحصیلی در سال گذشته، دانش آموزان و اولیای آنها در زمینه چگونگی اجرای این طرح آموزش دیده اند و تلاش شده است که با تعیین حد نصاب نمره لازم برای ورود به هر رشته تحصیلی، این قرایند به شکل مطلوبی اجرا شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار