تابناک مرکزی: دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با انتقاد از نظام بانکی کشور گفت:نظام بانکی ما مزخرف‌ترین، کثیف‌ترین و فشل ترین نظام بانکی در تمام دنیاست چون ما بدون اینکه ساز کارهای لازم آن را دیده باشیم آن را در نظام اقتصادی خودمان جا داده‌ایم.
کد خبر: ۴۲۹۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۸ 24 May 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از تسنیم، آیت‌الله محسن اراکی عصر امروز در نخستین کنگره بین‌المللی فقیه فقه نظام نکوداشت شهید آیت‌الله محمدباقر صدر (ره) که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه دارالشفاء برگزار شد، به اشاره به افتتاح دبیرخانه کنگره فقیه فقه نظام اظهار داشت: از آیت‌الله نوری همدانی که نگاه ویژه‌ای به این کنگره داشته‌اند سپاسگزاری می‌کنیم.

وی با اشاره به حدیثی گفت: ولایت اساس دین است و تمام فروع به این اصل برمی‌گردد و این‌یک اصل قرآنی است که بر آن صحه گذاشته و ولایت اصل و اساس دین است.

مؤسس و رئیس پژوهشگاه فقه نظام  با اشاره به اهمیت ولایت در دین مقدس اسلام تصریح کرد: در منابع دینی ما مهاجر کسی است که به‌نظام ولایت بپیوند و اعرابی فردی است که ولایت را نپذیرد و معیار دین‌داری پذیرش ولایت است.

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به تشکیل تمدن اسلامی تأکید کرد: تشکیل تمدن اسلامی و آغاز و انجامش در یک جامعه زمانی ممکن است که پیوند مردم آن جامعه باهم پیوند ولایی باشد و پیوند ولایی یعنی پیوند سیاسی و مدیریت سیاسی واحد و این چیزی است که مورد تأکید اسلام است.

آیت‌الله اراکی بابیان فرق بین نظام ولایی و سکولار گفت: مبنای نظام ولایی منطبق بر یک منطق و عدل است درحالی‌که مبنای نظام‌های سکولار بر پایه منافع تشکیل‌شده است.

رئیس و مؤسس پژوهشگاه فقه نظام خاطرنشان کرد:نظام سیاسی واحد یعنی اراده افراد در یک جامعه تابع مدیریت سیاسی باشد و افراد یک نظام تابع این فقیه و عالم و عادل باشد.

وی با اشاره به شاخص‌های نظام سیاسی واحد تأکید کرد: اقتصاد و فرهنگ و عرصه‌های دیگر باید در داخل این نظام سیاسی واحد قرار بگیرد و قبل از ورود پدیده‌های جدید به این نظام چاره‌اندیشی لازم اندیشیده شده باشد.

آیت‌الله اراکی با انتقاد از نظام بانکی کشور گفت: نظام بانکی ما مزخرف‌ترین، کثیف‌ترین و فشل‌ترین نظام بانکی در تمام دنیاست چون ما بدون اینکه ساز کارهای لازم  آن را دیده باشیم آن را در نظام اقتصادی خودمان جا داده‌ایم.

رئیس و مؤسس پژوهشگاه فقه نظام بابیان اینکه ولایت بنیادی‌ترین اصل دین است، تصریح کرد: معنی ولایت این است که نظام سیاسی باید در جامعه تشکیل شود و برای تمامی عرصه‌های یک جامعه در اقتصاد، تولید و عرضه ثروت برنامه داشته باشد.

وی بابیان اینکه فقه نظام در جامعه ما متروک مانده است، تأکید کرد: علت اصلی این امر آن است که در طول تاریخ اجازه تشکیل حکومت به معصومین ما ندادند.

وی خاطرنشان کرد: فقه نظام را آیت‌الله صدر بنیان نهاد و فردی که آن را اجرایی کرد حضرت امام راحل بود و امام راحل شاگردان خود را برای حضور در محفل درس آیت‌الله صدر تشویق می‌کرد و آیت‌الله صدر تأکید داشت که همه ملت باید از مرجعیت حضرت امام تبعیت کنند چون امروز پرچم در دست امام خمینی (ره) است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار