روشندلی که به دنبال نشستن بر کرسی ریاست شورای شهر بیجار است
مازیار توکلی، جوان نابینایی است که توانسته با 3807 رأی، یکی از 7 کرسی شورای شهر بیجار را از آن خود کند؛ اعتماد پررنگ مردم به وی سبب شده «فرامرز» علاقمند تکیه زدن به کرسی ریاست شورای شهر هم باشد؛ هرچند سخنانش حکایت از پایین بودن احتمال وقوع این رویداد دارد.
کد خبر: ۴۲۹۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۱ 25 May 2017

به گزارش تابناک کردستان، هرچند بسیاری از شهروندان تهرانی از روشندل بودن دو تن از اعضای فعلی شهرشان بی خبرند، این موفقیت بازتاب وسیعی میان این دسته از هموطنان‌مان در سراسر کشور داشته، تا جایی که چندین تن از روشندلان، نامزد حضور در شورای شهر شدند و از قضا، یکی از ایشان به موفقیت چشمگیری در این زمینه دست یافت.

هر چه رأی آوردن مردی دستفروش در مرکز استان لرستان و انتخاب شدن رفتگری تحصیل کرده در مرکز گیلان عجیب و شگفت‌آور به نظر می‌رسد، اهالی «بیجار» هم با آراء خود شگفتی‌ رقم زدند که شنیدنی و خواندنی است، بویژه اگر بدانیم فرد منتخب این مردم در آستانه اتفاقی بزرگ قرار گرفته و اگر بگذارند، سرمشق جدیدی برای روشندلان کشورمان مشخص خواهد کرد.

با مشخص شدن نتایج انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر در بیجار، مشخص شد از میان 72 کاندیدای حاضر در صحنه انتخابات، رأی اول این دیار از آن مازیار توکلی، جوان 29 ساله و نابینایی است که توانسته با 3807 رأی، یکی از هفت کرسی شورای شهر بیجار را از آن خود کند.

همین موضوع کافی است تا توکلی را یکی از پدیده‌های شاخص این دوره از انتخابات بدانیم؛ جوانی که به رغم داشتن مدرک کارشناسی علوم تربیتی، راهی جز خانه نشینی پیش پای خود نیافته بود و چه بسا اگر ایده ملاقات با دو عضو نابینای شورای شهر تهران به ذهنش خطور نمی‌کرد، تغییری در زندگی‌اش رخ نمی‌داد؛ اشکالی بزرگ که موجب شده بیشتر روشندلان کشورمان خانه نشینی پیشه کنند.

اما مازیار، این را نمی‌پسندید و برای تغییر شرایط، راهی پایتخت شد تا با مجتبی شاکری و علی صابری، دو عضو شورای چهارم شهر تهران دیدار کند. دو تن از اعضای شورا که یکی جانباز است و دو چشمش را در این راه داده و دیگری از بدو تولد نابینا بوده، ولی به رغم این معلولیت، توانسته مدارج علمی را طی کرده و در زمینه حقوق نابینایان و کم بینایان کشور نیز گام‌های موثری بردارد. در نتیجه این دیدارها بود که مازیار، دریافت که توانایی حضور فعال‌تر در اجتماع را داراست.

رویکردی که این جوان اهل بیجار را مجاب کرد، کاندیدای شورای شهر شده و پیگیری مطالبات همشهریانش را در دستور کار قرار دهد و با رأی اعتماد مردم به خود، در آستانه تحقق هدفش قرار گرفته است؛ رأی بالایی که از دید وی، رقم خوردنش در درجه اول، نتیجه روراستی و صداقت او با مردم و پرهیز از دادن وعده‌های عجیب و بزرگ بوده است. وعده‌هایی که اغلب‌شان پیگیری طرح‌های نیمه کاره و نافرجام شهر و به پایان رساندن آنهاست.

این در حالی است که اعتماد پررنگ مردم به وی سبب شده فرامرز علاقمند تکیه زدن به کرسی ریاست شورای شهر هم باشد که در این صورت، اتفاق ویژه دیگری را شاهد خواهیم بود؛ هرچند سخنان وی حکایت از پایین بودن احتمال وقوع این رویداد دارد.

توکلی در این باره به ایرنا می‌گوید: «می‌خواهم در این دوره به عنوان رئیس شورا به مردم خدمت کنم اما ظاهرا سایر اعضای شورا به دلیل معلولیت من با این موضوع مخالف هستند. با توجه به وضعیت جسمی‌ام نیاز به یک نفر منشی همراه دارم و منتخبین شورای پنجم با این تقاضا موافقت نکردند.»

وضعیتی که می‌تواند به نوعی آزمونی برای دیگر اعضای شورای شهر بیجار باشد. آزمونی که فرجام آن هرچه باشد، تأثیری در موفقیت بزرگ این شهروند نابینا در انتخابات نخواهد داشت. موفقیتی که بی شک برای دیگر افراد دارای معلولیت راهگشا خواهد بود، همان گونه که حضور دو روشندل در شورای تهران برای مازیار راهگشا بود. جوان اهل بیجار که یکی از روشندلان کاندیدا شده در انتخابات شورای شهر پنجم در کشور بود و بی شک پیروزی وی در انتخابات تأثیر بسزایی در حضور دیگر روشندلان در عرصه‌های اجتماعی خواهد گذاشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار