آیین رونمایی از دو مجموعه کتاب خوشنویسی هنرمندان استان ایلام عصر چهارشنبه با حضور محمدرضا مروارید استاندار ایلام، جمعی از مسئولان محلی و هنرمندان در مجتمع بزرگ فرهنگی، هنری ایلام برگزار شد.
کد خبر: ۴۲۹۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵ 25 May 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛ استاندار ایلام در این آیین با اشاره به دوم خرداد گفت: این روز تاریخی زمینه ساز حماسه و رویداد بزرگ انتخابات 29 اردیبهشت امسال بود که توسط ملت فهیم ایران خلق شد.
 
 مروارید افزود: آنچه در انتخابات 29 اردیبهشت امسال مهم بود رای میلیونی مردم به دولت تدبیر و امید بود که این آرا، حمایت قاطع مردم را از این دولت نشان داد.
 
وی با بیان اینکه رویکرد دولت تدبیر و امید بر این است که هنرمندان در فضایی آزادانه فعالیت داشته باشند، تاکید کرد: هر هنرمند در هر حوزه ای با هر سلیقه ای که دارد می تواند به خلق آثارش بپردازد و استعدادش را شکوفا کند البته ما مسئولان حامی هنرمندان خواهیم بود.
 
 استاندار ایلام همچنین به سوم خرداد سالروز حماسه آزاد سازی خرمشهر نیز اشاره کرد و گفت: این حماسه جاودان توسط رزمندگان ارتشی، بسیجی و سپاهیانی خلق شد که بدون چشمداشت بخاطر میهن، نظام و امام این حماسه پر افتخار را رقم زدند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود جایگاه هنر خوشنویسی در این استان را ویژه ارزیابی کرد و یادآور شد: ایلام در حوزه خوشنویسی دارای هنرمندان چیره دستی است که در سطح کشوری بنام و صاحب آثار فاخری هستند.
 
 در این آیین از دو مجموعه کتاب خط و خیال اثر مجتبی ایزدی و بنفشه های بهاران اثر مهدی منصوری از اساتید و هنرمندان برجسته حوزه خوشنویسی استان ایلام رونمایی شد.
 
همچنین عارف براتی، مجتبی ملک زاده و سید حیدر موسوی از هنرمندان برجسته کشوری حوزه خوشنویسی نیز در این مراسم حضور داشتند.
 
در حاشیه این آیین، نمایشگاه سیاه مشق نویسان معاصر ایران و آثار خوشنویسی مجتبی ایزدی و مهدی منصوری با عنوان خط بهاران گشایش و مورد بازدید شرکت کنندگان قرار گرفت.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار