سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: مأموران وزارت اطلاعات با همکاری مأموران گمرک موفق شدند سی‌هزار دستگاه کولر گازی قاچاق معادل ۱۶۰ کانتینر به‌ارزش ۵۰ میلیارد تومان را کشف و ضبط کنند.
کد خبر: ۴۲۹۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶ 25 May 2017
 قاسم خورشیدی افزود: این کولر‌ها معادل 160 کانتینر بوده که در 5 انبار در شهر ری و یک انبار در اشتهارد کرج کشف و ضبط شده‌اند و طی این عملیات سه متهم اصلی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

وی با اشاره به اجرای سامانه جامع امور گمرکی، سامانه جامع نظارت بر حمل و نقل و سامانه جامع انبار‌ها و اتصال آنها به یکدیگر از حدود سه ماه پیش گفت: محموله کشف‌شده از طریق ردیابی این سامانه‌ها کشف شده است، زیرا متهمان این پرونده قطعات مختلف کولرهای گازی را از گمرکهای مختلف وارد کشور کرده بودند و در این انبار‌ها آنها را به یکدیگر متصل و آماده عرضه به بازار کرده بودند.
سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در واقع متهمان به‌جای تعرفه 40درصدی برای ورود قطعات منفصله کولر گازی تنها 20 درصد تعرفه پرداخت کرده بودند.
وی گفت: سامانه با ردیابی این محموله‌ها که مشخص شد همگی آنها در انبارهای شهر ری و کرج به یکدیگر متصل شده‌اند آنها را ردیابی کرد و مأموران توانستند رد قاچاقچیان را با استفاده از این سامانه بزنند.
وی گفت: با اجرای این عملیات همچنان 80 کانتینر دیگر از قطعات منفصله کولر گازی که در حال ورود از گمرک‌های دیگر کشور بود شناسایی و ترخیص آنها لغو شد.
خورشیدی گفت: همچنین مأموران نیروی انتظامی در استان البرز طی روزهای گذشته موفق شدند 2 هزار و 356 دستگاه تجهیزات دریافت ماهواره، 540 هزار نخ سیگار، 588 کیلوگرم تنباکوی طعم‌دار، 1320 عدد انواع مواد محترقه، 352 کارتن ظروف آشپزخانه، 180 تخته پتو و مقادیر زیادی لباس و پارچه به‌ارزش یک و نیم میلیارد تومان را کشف و ضبط کنند.
وی گفت: در این عملیات دو متهم اصلی این پرونده دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند./تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار