یک متخصص تغذیه مطرح کرد:
تابناک چهارمحال وبختیاری- متخصص تغذیه گفت: با کنترل مواد‌غذایی مصرفی در ایام امتحانات می‌توان قدرت یادگیری را بالا برد.
کد خبر: ۴۲۹۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹ 25 May 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- تینا جعفری اظهار کرد: با توجه مقارن بودن ماه مبارک رمضان با ایام امتحانات دانش‌آموزان و دانشجویان باید به برای بالابردن قدرت یادگیری به رژیم غذایی خود توجه کنند.

وی افزود: این افراد در وعده غذایی سحری از غلات مانند ماکارونی، سیب‌زمینی، حبوبات، گوشت مرغ و سبزیجات مانند کاهو وخیار استفاده کنند.

این متخصص تغذیه ادامه داد: هنگام افطار نیز با آب ولرم یا آب‌جوش خنک شده همراه با خرما و توت خشک و یک سالاد سبک شامل تخم‌مرغ، ذرت، قارچ و حبوبات مانند لوبیا دستگاه گوارشی خود را آماده صرف شام کنند.

جعفری با اشاره به اینکه در وعده شام نیز صرف گوشت‌قرمز بلامانع است اضافه کرد: در وعده شام از لبنیات مانند دوغ و ماست یا کشک استفاده شود و مابین این وعده تا هنگام خواب صرف آجیل‌های بونداده و بدون نمک توصیه می‌شود.

وی ادامه داد: دانش‌آموزانی که بنا به دلایلی نمی‌توانند روزه بگیرند وعده‌های غذایی سنگین و پرچرب مصرف نکنند و تعداد میان وعده‌ها را افزایش دهند.

این متخصص تغذیه مصرف وعده غذایی صبحانه را برای دانش‌آموزان مهم عنوان کرد و گفت: صرف یک میان وعده شامل میوه و یک یا دوعدد بیسکویت ساده بین صبحانه و نهار و چند میان وعده میان نهار و شام مانند شیر همراه خرما و توت خشک و یا آجیل‌هایی مانند بادام، گردو و کشمش توصیه می‌شود.

جعفری افزود: مصرف ماهی و میگو یک بار در هفته، لبنیات در وعده غذایی شام، مصرف مداوم میوه، آبمیوه‌های طبیعی و همچنین آجیل‌های بونداده و عدم مصرف غذای سنگین و چرب، آبمیوه‌های صنعتی، نوشابه و دلستر، چیبس و پفک، دانش‌آموزان را در یادگیری بهتر یاری می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار