رضا رحیمی در گفتگو با تابناک:
معاون اقتصادی استاندار با بیان اینکه براساس موضوعاتی که دراستان وجود دارد، قطعا مهمترین نکاتی که به صورت ویژه با مجلس شورای اسلامی داریم احداث منطقه ی آزاد تجاری قصرشیرین است، افزود: احداث منطقه ی آزاد تجاری قصرشیرین تقریبا تمام مراحل آن طی شده و اکنون لایحه ی آن در مجلس شورای اسلامی است.
کد خبر: ۴۲۹۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴ 25 May 2017
 رضا رحیمی امروز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگارخبرگزاری تابناک از کرمانشاه، اظهارداشت:  درنشست  فعالان اقتصادی با رئیس و اعضای کمیسیون  اقتصادی مجلس شورای اسلامی و رئیس اتاق بازگانی صنایع معادن و کشاورزی کشور بحث منطقه ی آزاد تجاری * قصرشیرین * را تشریح می کنیم، و نظر کامل کمیسیون اقتصادی که کمیسیون اصلی در این زمینه است، را بگیریم.

وی با اشاره مزایای فراوان قصرشیرین، افزود: به نظرما احداث منطقه ی آزاد تجاری در قصرشیرین تاخیر داشته است، که باید زودتر دراین زمینه اقدام می شد، و در واقع جزو در خواست مهم مادر این نشست است و آنرا طرح خواهیم کرد.

معاون  اقتصادی استاندار در ادامه گفت: همچنین دو منطقه ی آزاد تجاری دیگر * منطقه ی اورمانات* و * شهرک صنعتی زاگرس* در نزدیکی شهر کرمانشاه تقریبا طی دو‌جلسه با شورایعالی مناطق آزاد تجاری مطرح کرده ایم و در این زمینه پیش رفته و به نتایج قابل قبولی رسیده ایم.

رحیمی بابیان اینکه امیدواریم بعداز گذراندن این طرح در شورایعالی، دبیرخانه شورا و دولت این لایحه نیز برای تصویب به مجلس شورای اسلامی برود، خاطرنشان کرد: ما تاکیدویژه در زمینه ی احداث منطقه ی آزاد دراین مناطق و درنزدیک شهر  کرمانشاه داریم،که باتوجه به ظرفیت هایی که  استان دارد، این طرح ها اجرا شود.

وی گفت: با توجه به  عدم توسعه یافتگی زیرساختی برخی از بخش های استان که علت  عمده ی  آن مربوط به کمبود اعتبارات، منابع و تصمیم گیری مجلس درتخصیص بودجه ها و برنامه ی بودجه های سنواتی،امیدواریم بتوانیم در این راستا ( اجرای منطقه ی آزاد تجاری) نظر کمیسیون اقتصادی مجلس را معطوف به ظرفیت ها و توانمندی های استان، کنیم.

رحیمی اظهارداشت: کمترین میزان سرمایه گذاری دراستان به دلیل همجواری با کشور عراق، ظرفیت های بالا در زمینه ی آب و وجود سدها، سامانه ی گرمسیری ، اقلیم مناسب، و نیروی انسانی ماهر و تحصیل کرده ی آماده  به کار می تواند نسبت به نقاط  دیگر کشور چند برابر بازده ی اقتصادی داشته باشد.

این مسئول با اشاره به نرخ بالای بیکاری در استان ، تصریح کرد: در طول بیست سال گذشته استان کرمانشاه همواره براساس گزارش ها و آمارگیریهای صورت گرفته، بالاترین نرخ بیکاری را درکشور داشته است که آثار بیکاری را در جامعه می بینیم و امیدواریم در زمینه ی تامین منابع اعم از بودجه و تسهیلات به صورت ویژه برای استان طرح موضوع کرده و نظر کمیسیون اقتصادی مجلس رابگیریم.

معاون اقتصادی استاندار در ادامه افزود: در برنامه ی ۵ ساله ی ششم توسعه ، موضوع مشوق های خاص برای استان های کمتر توسعه یافته از جمله استان کرمانشاه، مطرح است که امیدوار هستیم مجلس در این زمینه بیشتر به ما کمک کند، ومشوق هایی در زمینه ی معافیت های مالیاتی، پایین آمدن نرخ بهره ی بانکی و سایر مزایایی که به استان کمک فنی و اعتباری کند میزان سرمایه گذاری اقتصادی و رونق را برای استان ما به جود آورد.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه دارای بازارچه هاو مرزهای رسمی برای صادرات کالا های مختلف است، افزود: این بازارچه ها و مرزها فقط متعلق به استان کرمانشاه نیست و کالاهایی که از طریق آنها صادر می شود، متعلق به همه ی ایران است، و برای آن از همه ی منابع ملی اعتبارات و بودجه هایی در نظر گرفته شود که فقط بودجه های محلی استان در بازارچه ها و مرزهای ما سرمایه گذاری نشود، که این از خواسته های ویژه ی ما از کمیسیون اقتصادی مجلس است. 

رحیمی خاطر نشان کرد: در این زمینه نکات مهمی توسط استاندار و اتاق بازرگانی به صورت فنی جمع بندی شده است، که  عدد و رقم هایی که ما داریم را دراین نشست به نمایندگان ارایه خواهیم کرد،و امیدواریم ظرفیت های استان خوب شناسانده شود.

گفتگو از حدیث جمشیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار