با حضور استاندار آذربایجان غربی، نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مقامات لشکری انجام شد:
سه هزار طرح محرومیت زدایی و مردم یاری قرارگاه حمزه سید الشهدا(ع) در شمال غرب کشور همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر به صورت نمادین در پلدشت به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۴۲۹۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷ 25 May 2017
به گزارش تابناك آذربايجان غربي:

استاندار آذربایجان غربی در این مراسم نیز ضمن تقدیر از فعالیت های این قرارگاه گفت: خط ره آهن ارومیه – تبریز با هدف تثبیت جمعیت و محرومیت زدایی در استان از سوی دولت در دستور کار قرار گرفته است و با توجه به کمبود اعتبارات دولتی، قرارگاه حمزه سید الشهدا(س)می تواند اجرای این طرح را در دستور کار قرار دهد.

سعادت با اشاره به طرح های اجرا شده در نوار مرزی استان افزود: راه های مواصلاتی سلماس، صومای برادوست، سرو و آغ بلاغ که به اشنویه ختم می شود، جاده سردشت به بوکان و مهاباد اگر عملیاتی شود، تاثیر زیادی در تثبیت جمعیت منطقه خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی هم در این مراسم گفت: فرهنگ علوی بهترین سرمشق در موقعیت فعلی کشور برای مسئولان بوده و نهادینه شدن آن مورد تاکید و توصیه مقام معظم رهبری است.

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی افزود: مسئولان ما باید بر اساس توصیه انبیا و ائمه در سختی ها کنار مردم باشند و رسیدگی به محرومان جامعه را در دستور کار قرار دهند و این کار سپاه و قرارگاه در توجه به مناطق محروم همان سیره کار حضرت علی (ع ) است.

نماینده ولی فقیه در استان ضمن تقدیر از تلاش های قرارگاه حمزه سید الشهدا(ع) اظهارکرد : اگر مسئولان شیوه امیر مومنان (ع) را سرمشق خود قرار دهند، مشکلات مردم حل می شود.

جانشین فرمانده کل سپاه نیز در این مراسم گفت: مرزهای اراده دشمن برای انزوای سیاسی و حصر اقتصادی ایران را پشت سر گذاشته ایم اما همچنان کانون توجه قدرت های بزرگ جهان به شمار می رویم.

سردار حسین سلامی افزود: اکنون کشورهایی که همواره لنگرگاه امنیتی جهان به شمار می رفتند، با فروپاشی نظام امنیتی خود مواجه هستند.

وی به وجود ناامنی در مناطق مختلف جهان اشاره کرد و ادامه داد: در شرایطی که دشمنان جمهوری اسلامی صف کشیده اند تا ایران را ناامن کنند، ملت ما در یک عملیات سیاسی بزرگ یعنی انتخابات، امن ترین موقعیت را تجربه کرد.

وی گفت: امروز کشور صاحب اعتبار بی نظیر در نظام جهانی بوده و بیش از هر زمان دیگری صاحب شکوه، اقتدار، اعتبار، منزلت و موقعیت بین المللی است.

سردار سلامی اظهار کرد: امروز ایران به یک قدرت منطقه ای بزرگ و یک قدرت مطرح در سطح جهان تبدیل شده است و تاثیر قدرت ایران را می توان در هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای کشور لمس کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران بیان کرد: اکنون در جنگ اقتصادی واقعی به سر می بریم؛ جنگی که حتی اگر علیه آمریکا اعمال می شد حتما تمام نمادهای ظاهری این امپراطوری به ظاهر بی رقیب، فرو می ریخت.

سردار سلامی گفت: ایران اسلامی با وجود تمام موانع و حتی ترور دانشمندانش، مرزهای دانش نوین را نیز پشت سر گذاشته و در فناوری های نوین در حال پیشرفت است.

وی با بیان اینکه امنیت و پیشرفت 2 شاخص اساسی کشورهای پیشرفته است، افزود: ما در حال ساختن یک تمدن هستیم زیرا ایران در زمان حاضر پیشرفت کرده و قدرتمند است.

به گفته وی در گردهمایی پنجاه تن از سران کشورها در عربستان، قدرت مهارناپذیری ایران مورد توجه بوده و برای ما افتخار بزرگی است که امروز همه قدرت ها، قدرت ما را به رسمیت می شناسند .

سردار سلامی با اشاره به نقش رهبر معظم انقلاب در مدیریت و راهبری کشور ادامه داد: مقام معظم رهبری رهبری حکیم دردمند، دلسوز، صاحب تقوای الهی است که جز عزت، کرامت، شرف، اعتبار، منزلت و پیشرفت این ملت و ملل مسلمان به چیز دیگری نمی اندیشند.

وی گفت: اگر به مفاهیم ارزشمند و کلیدی رهبر معظم انقلاب نگاه کنیم، استحکام ساخت درونی نظام، تغییر هندسه قدرت جهان، اقتصاد مقاومتی، محرومت زدایی و حمایت از مستضعفان مظلوم را لمس خواهیم کرد و این امر یک موهبت الهی است.

وی با بیان اینکه قرارگاه سازندگی سپاه طرح های بزرگی را در دست اجرا دارد، اضافه کرد: اجرای این طرح ها روزگاری در تصور ما آرزویی بیش نبود اما امروز ساخت بزرگترین پالایشگاه تولید نفت جهان با مدرن ترین تجهیزات و سیستم ها و با طراحی داخلی در حال اجرا داریم.

وی اظهار کرد: ما تنها به طرح های بزرگ فکر نمی کنیم و با فقر، دشمنان و محرومیت می جنگیم و هرکجا و هر کسی بخواهد به ملت ایران صدمه بزند، آنجا هستیم.

وی اضافه کرد: در منطق اسلام شکست معنا ندارد و امروز نیز می بینیم که چتر مهر و محبت سپاه گسترده است وهمچنان کشور را می سازد، امنیت می آفریند و خدمت می کند.

فرمانده قرارگاه حمزه سید الشهدا(س) هم در این مراسم گفت: پاکسازی منطقه از لوث اشرار، احداث جاده های مرزی و ترمیم بیش از یکهزار کیلومتر جاده، میله گذاری مرزی، تثبیت امنیت در منطقه، تامین برق سراسری در حساس ترین نقاط، تدوین و تصویب سند راهبردی مردمی غرب و کارهای فرهنگی و اجتماعی از جمله طرح های شاخص این قرارگاه است.

سردار محمدتقی اوصانلو، اقدامات مردم یاری و محرومیت زدایی توسط سپاه را جزو شاخص ترین فعالیت ها عنوان کرد و افزود: توجه به تقویت حوزه مزارع و احداث آبیاری تحت فشار کشاورزی از دیگر اقدامات مهم این قرارگاه است.

وی اظهار کرد:طرح های مردم یاری و محرومیت زدایی این نهاد شامل اماده سازی اراضی کشاورزی برای کشت، تجهیز به ابیاریهای نوین،احداث خانه عالم ،مسجد، مدرسه و غسالخانه،ایجاد راه دسترسی و چندین طرح مردمیاری ومحرومیت زدایی دیگر می شود.

دولت در سال های اخیر با هدف اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی اقدام به احیای دشت های شهرستان پلدشت با همکاری بخش خصوصی کرده است.

در این راستا با حضور مسئولان کشوری بهره برداری از 2 هزار و 500 هکتار از اراضی دشت شیبلو در حاشیه رودخانه ارس به همراه سه هزار طرح مردمیاری و محرومیت زدایی دیگر در شمال غرب کشور به بهره برداری رسید.

این طرح ها شامل آماده سازی اراضی کشاورزی برای کشت، تجهیز به آبیاری های نوین، احداث خانه عالم، مسجد، مدرسه و غسالخانه، ایجاد راه دسترسی و صدها طرح مردمیاری و محرومیت زدایی دیگر است.

در حال حاضر 15 درصد از 365 هزار هکتار اراضی آبی کشاورزی استان در سطح 55 هزار و 278 هکتار به سیستم های نوین آبیاری تجهیز شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار