مسؤول مرکز واکنش سریع جرایم رایانه‌ای خراسان رضوی:
مسؤول مرکز واکنش سریع جرایم رایانه‌ای خراسان رضوی گفت: بازیگوشی کودک چهارساله سبب انتشار عکس‌های خانوادگی در فضای مجازی شد.
کد خبر: ۴۲۹۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸ 25 May 2017
به گزارش تابناک رضوی به نقل از خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از مرکزواکنش سریع جرایم رایانه‌ای خراسان رضوی، جواد جاویدنیا با اشاره به اینکه بازیگوشی کودک چهارساله سبب انتشار عکس‌های خانوادگی در فضای مجازی شد، اظهار داشت: بارها تذکر داده‌ایم که افراد عکس‌های خصوصی و خانوادگی خود را روی گوشی، لب تاب، فلش و امثال آن که احتمال مفقودی، سرقت، هک شدن یا ارسال ناخواسته در فضای مجازی دارند، نگهداری نکنند.

وی تأکید کرد: مردم برای نگهداری این عکس‌ها باید فقط از هارد یا فلش که رمزگذاری شده، در جای مناسب نگهداری شود، علاوه بر این، به سیستم رایانه‌ای متصل به اینترنت وصل نشود، استفاده کنند.

مسؤول مرکز واکنش سریع جرایم رایانه‌ای خراسان رضوی ادامه داد: متاسفانه خانمی که عکس‌های عروسی دخترش را روی گوشی خود نگهداری می‌کرد، کودک چهارساله‌ یکی از فامیل‌های وی که در حال بازی با گوشی بود، حدود ۴۰ عکس به گروه تلگرامی که خانم عضو آن بود، ارسال کرد و اسباب نگرانی و مشکلات جدی برای آن وی و خانواده ‌ش را فراهم کرد.

جاویدنیا بیان کرد: ایجاد مشکلات جدی در این خصوص به این دلیل است که به لحاظ عدم تعهد اخلاقی مخاطبان گروه‌ها، پس از انتشار عکس، دیگر هیچ تضمینی برای بازنشر نشدن عکس‌ها وجود ندارد، چراکه متاسفانه کانال‌ها و گروه‌های غیراخلاقی به سرعت این عکس‌ها را منتشر می‌کنند و آبروی خانواده را می‌برند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار