استاندار گلستان در همایش یاد یاران؛
استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت تبیین عملیات بیت المقدس، اظهار کرد: سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر الهام بخش ترین حادثه دفاع مقدس است که بایدها و نبایدهای بسیاری را برای زندگی امروز ما مشخص می کند.
کد خبر: ۴۳۰۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹ 25 May 2017
استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت تبیین عملیات بیت المقدس، اظهار کرد: سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر الهام بخش ترین حادثه دفاع مقدس است که بایدها و نبایدهای بسیاری را برای زندگی امروز ما مشخص می کند.

دکتر حسن صادقلو،پیش از ظهر امروز(سوم خرداد) در همایش یادیاران(خاطره گویی رزمندگان دفاع مقدس) و رونمایی از 8 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس با رمز عملیات بیت المقدس (یا علی ابن ابیطالب) سخن خود را آغاز کرد و تصریح کرد: اصلی ترین رفتار ما در یوم ا... ها باید درک صحیح روزها و تببین درست آن باشد.

وی افزود: تاریخ و زوایای«سوم خرداد» بسیار عظیم است و بیان خاطرات رشادت ها در زمان دفاع مقدس برای نسل امروز کمک می کند تا آن تاریخ به فلسفه تاریخ مبدّل شود.

رئیس ستاد بزرگداشت«سوم خرداد» استان گلستان، تصریح کرد: صدام خرمشهر را دژ تسخیر ناپذیر خود می دانست و زمانی که خرمشهر به خونین شهر تبدیل شد، دشمن تسخیر ناپذیر ترین دژ خود را از دست داد.

دکتر صادقلو خاطر نشان کرد: اهمیت فتح خرمشهر تا به اندازه ای بود که صدام می گفت اگر روزی ایران بتواند خرمشهر را باز پس بگیرد من کلید بصره را به آنان خواهم داد.

وی با بیان اینکه آن روز، هنگامه نصرت الهی بود ، اظهار کرد: 16 هزار نفر از نیروهای دشمن در جریان آزادسازی خرمهشر به اسارت درآمدند و این عملیات جلوه های خاصی از نصرت خدا، پیروزی حق و تسلیم دشمنان بود.

وی با اشاره به اینکه خاستگاه دشمن تنها عراق و صدام نبود، گفت: آنها به دنبال تمدنی کردن این جنگ و تاکید بر این موضوع که این جنگی بین عجم و عرب است، بودند.

دکتر صادقلو، تصریح کرد: جبهه ای که امروز به دنبال ایران هراسی و اسلام هراسی است، آنروزها در دوران دفاع مقدس به دنبال این مسائل بود و صحبت ترامپ مبنی بر ناتوی عربی نسخه مکرری از ایران هراسی در دوران دفاع مقدس است.

استاندار گلستان فتح خرمشهر را فتح الفتوح دفاع مقدس دانست و افزود: تمامی معادلات پس از فتح خرمشهر در سطح بین المللی تغییر کرد و جمهوری اسلامی با برگ برنده در محافل سیاسی حرف می زد و پیروزی خرمشهر فهم جدیدی از اراده ها را بنیان گذاری کرد.

وی افزود: فتح خرمشهر نماد استقامت و همبستگی ملت شریف ایران و روایتی از سرفرازی مردم در دفاعی جانانه بود.

لازم به ذکر است در این مراسم که به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در دانشکده مائده گرگان برگزار شد، از 8 عنوان کتاب رونمایی شد و از نویسندگان و تهیه کنندگان آن با حضور استاندار گلستان تقدیر شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار