جانشین پلیس راه استان گفت: یک مکالمه تلفنی دو طرفه است و اگر یک یا هر دوی آنها در حال رانندگی باشند ممکن است به آخرین تماس آنها تبدیل شود.
کد خبر: ۴۳۰۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵ 25 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از پایگاه خبری پلیس،سرهنگ "محمد حیدری"  اظهار کرد: اگر کسی قبل از تماس می داند طرف مقابل در حال رانندگی است، موبایل او را به زنگ در آورد در واقع زنگ خطر مرگ را برای او به صدا در آورده است، چراکه ذهن و حواس مخاطب را که باید روی رانندگی و پایش اتفاقات پیرامون متمرکز شود به سمت برداشتن موبایل و پاسخگویی به خودش جلب می کند.

وی افزود: این تماس گیرنده نا دلسوز علاوه بر اینکه ذهن راننده را درگیر خود کرده، حداقل یکی از دستان او را نیز از حیز انتفاع حارج می کند، با این کار فرصت شش صدم ثانیه ای فرار از تصادف را از مخاطبش می گیرد.

این مقام انتظامی گفت: در حالت های عادی رانندگان به هنگام تشخیص یک خطر حتمی تا زمان اتخاذ یک تصمیم مناسب برای فرار از حادثه و تصادف تنها شش دهم ثانیه فرصت دارند.

سرهنگ حیدری خاطرنشان کرد: اگر او را دوست دارید اگر همسر، برادر،خواهر، فرزند و یا دوست و همکار او هستید، از برقراری این تماس صرف نظر کنید و اگر بعد از تماس دریافتید، یا اینکه پرسیدید پشت فرمان است یا خیر؟ از او بخواهید در جای امنی توقف کند، قطع کنید و سپس تماس بگیرید.

وی در پایان خطاب به همگان هشدار جدی دیگری داد و گفت مبادا برای عزیزانتان که پشت فرمان هستند،پیامک بفرستید و پاسخ پیامکی بخواهید، خواندن و نوشتن پیامک در این حالت بسیار خطرناکتر از مکالمه است و اگر اتفاقی بیافتد، او و همراهانش و هر کسی که در حادثه احتمالی آسیب ببیند، شما مقصر خواهید بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار