رئیس خانه معدن استان گفت: قیر طبیعی دومین ماده ی استخراجی استان است و ۷۰ درصد ذخایر معدنی استان را تشکیل، که استخراج آن از خوزستان ولرستان شروع و استخراج آن تا کشور عراق ادامه می یابد.
کد خبر: ۴۳۰۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۴ 25 May 2017
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک از کرمانشاه محمد عارف ابراهیمی امروز در نشست فعالان اقتصادی با حضور اعضای کمیسیون مجلس و مسئولان ارشد بازرگانی کشور در سالن اجتماعات بازرگانی استان اظها داشت: مقام معظم رهبری سال های اخیر را اقتصادی نام گذاری کرده است و در سخنان ایشان به نقاط قوت پرداخته می شود،  که حقوق دولتی در بخش معدنی باید استانی شود.

وی در ادامه گفت: اگر مقدار ی از حقوق دولتی در دوره ای تعطیل شود، هیچ ارزشی نداشته و کمک به دولت نمی شود، اما به معدن دار کمک می شودکه با بهره برداری از معادن، آنرا جایگزین نفت کرد.

 رئیس خانه معدن استان گفت: بین کارآفرین و سرمایه گذارانی که معوقه ی بانکی دارند و افرادی که در این زمینه سواستفاده می کنند تفاوت وجود دارد، که روی سخن من با کار آفرین سالم است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه ۲۷ نوع ماده ی قیر طبیعی کشف شده است، افزود: کارآفرینی که قصد خدمت و توسعه درکشور را دارد وزارت راه وشهرسازی می تواند ۱۰ تا۱۵ کیلومتر از جاده ها را آسفالت کند،‌و تعطیلی واحدهای تولیدی را  خطرناکتراز داعش، بدانیم.

او تصریح کرد: کشور ما با شناسایی ۶۸ نوع ماده ی معدنی و از جهت تنوع ماده ی معدنی در ردیف هفتمین کشورهای دنیا قرار دارد، که ۵۷ میلیارد تومان اکتشافات معدنی ذخیره شده است و براساس سازمان *نیترو *ارزش ذخایر ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد دلار است.

ابراهیمی بیان اینکه در استان ۱۲ هزار واحد معدنی داریم، که پنج هزارواحد آن غیر فعال است، افزود: سالیانه ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تن استخراج داریم که  دراستان ۱/۱ درصد ماده ی معدنی استخراج شده است.

به گفته این مسئول: ۲۵۸؛پروانه ی مورد بهره برداری در استان داریم که در زمینه ی استخراج مواد معدنی سنگ تزئینی استان در جهان دارای نام تجاری است، و استان در جهت استخراج ماده ی معدنی جزو استان های مطرح درسطح کشور است.

رئیس خانه معدن استان کرمانشاه گفت: اگر در بخش خصوصی فرهنگ سازی شود ، امنیت سرمایه گذار تامین شده و مبارزه با مفاسد اقتصادی در کشور نهادینه می شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار