تابناک مرکزی: کارشناس مسائل سیاسی استان مرکزی از پیش پیش‌بینی افزایش جولان فتنه گران و تکنوکرات ها و کارگزارانی ها و لیبرال مسلک‌ها در دولت دوازدهم خبر داد.
کد خبر: ۴۳۰۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۵ 25 May 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از فارس، انتخابات ریاست جمهوری 96 با حضور بیش از 41 میلیون رأی‌دهنده به پایان رسید و حسن روحانی حائز اکثریت آراء شد.

یکی از کارشناسان مسائل سیاسی استان مرکزی از پیش‌بینی افزایش  جولان فتنه گران و تکنوکرات ها و کارگزارانی ها و لیبرال مسلک‌ها در دوره دوم ریاست جمهوری  روحانی خبر داد.

به‌منظور بررسی و تحلیل این انتخابات با ابوالفضل فخرالاسلام کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی به گفت‌وگو نشستیم که در ادامه می‌خوانید.

فارس: انتخابات 96 را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

فخرالاسلام: حضور باشکوه مردم در حقیقت اعلام وفاداری به‌نظام و ولایت بود، ملت بزرگ ایران با حضور 41 میلیونی در اثبات مردم‌سالاری دینی و شرکت در تعیین سرنوشت خود گام برداشتند و مهم‌ترین پیام آن برای دشمنان و بدخواهان این بود که مردم ایران علاقه‌مند به‌نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

فارس: به نظر شما آیا روحانی پیروز واقعی انتخابات بود؟

فخرالاسلام: با توجه به مسائلی که در ایام تبلیغات انتخابات و مناظره‌ها و فضای مجازی پیش آمد، اخلاق قربانی شد و روحانی توانست فقط رأی آورد ولی پیروز نشد، چراکه در نمره اخلاق انتخاباتی مردود شد.

متأسفانه وقتی‌که بر اساس نظرسنجی‌ها فهمیدند که انتخابات را باخته‌اند، با بدترین شگردها و ناجوانمردی‌ها به میدان آمدند و سید مظلومان را مورد تاخت‌وتاز قرار دادند و بر اساس اصل «هرچه دروغ بزرگ‌تر، باورش راحت‌تر» هجمه‌های سنگینی را متوجه رقیب کردند و آن‌چنان پافشاری کردند که عمیقاً در ذهن اکثر مردم تأثیر گذاشت.

فارس: آیا مصادیقی برای این هجمه‌ها دارید؟

فخرالاسلام: مصادیق که یکی دوتا نیست. تهمت‌هایی به این سید بزرگوار زدند که تا آخر عمرشان وجدان درد خواهند داشت به‌طور مثال گفتند: آیت‌الله قاتل؛ که اگر بیاید همه را اعدام می‌کند. خشونت‌طلب؛ که اگر بیاید بر همه سخت خواهد گرفت.

جنگ‌طلب؛ که اگر بیاید باز با دنیا جنگ شروع خواهد شد و بدبختی به سراغ کشور خواهد آمد.

مخالف زنان؛ که اگر بیاید زنان را از ادارات بیرون می‌کند، زنان را خانه‌نشین خواهد کرد، هر کس چادر سر نکند حق ندارد در جامعه ظاهر شود، وقتی می‌دیدند که این حرف‌ها در برخی زن‌ها تأثیر نمی‌کند می‌گفتند دو یا چند زن دارد که حسادت زنان را تحریک کنند.

ممنوع‌الخروج بودن؛ که اگر رئیس‌جمهور شود نمی‌تواند به کشورهای دیگر سفر کند، درنتیجه روابط ما با کشورها قطع خواهد شد.

مخالف شادی؛ که اگر بیاید کنسرت و موسیقی و سینما را تعطیل می‌کند و حتی حضور مردم در مراسم ورزشی را ممنوع می‌کند.

مخالف آزادی جوانان که اگر او بیاید همه آزادی‌های جوانان را می‌گیرد، در خیابان‌ها دیوار می‌کشد، حتی جوانان نمی‌توانند تی‌شرت بپوشند.

مخالف یارانه‌ها؛ که اگر او بیاید یارانه‌ها را قطع خواهد کرد و ده‌ها مورد دیگر که خود مردم بیشتر از ما شنیده‌اند.

 روحانی با این شگردها و حقه‌های کثیف رأی آورد و اگر کارشناسان یک تقسیم‌بندی و سهم‌بندی منطقی داشته باشند و سهم هر حقه و شگرد را از سبد رأی روحانی کم کنند، شاید همان 3.5 میلیون رأی برای او باقی بماند که زیباکلام پیش‌بینی کرده بود؛ به این خاطر است که می‌گوییم او رأی آورد ولی پیروز نشد.

فارس: ممکن است برخی بگویند در رقابت انتخاباتی این مسائل طبیعی است، نظر شما چیست؟

فخرالاسلام: اینجا جمهوری اسلامی ایران است و از اول انقلاب فریاد زده‌ایم که هدف وسیله را توجیه نمی‌کند.

در فرهنگ ایرانی- اسلامی هیچ آورده‌ای پیروزی قلمداد نخواهد شد، مگر اینکه بااخلاق، یکرنگی، صداقت و همراه با خلوص باشد و در آموزه‌های دینی کسی که با حقه و نیرنگ به جایگاهی برسد، غاصب محسوب می‌گردد.

گر کمی دقت کنیم، از 56.5 میلیون واجدین شرایط، 23.5 میلیون باآن‌همه حقه‌های کثیف به وی رأی داده‌اند، یعنی حدود 60 درصد واجدین شرایط به وی رأی نداده‌اند و نکته دیگر اینکه در مرحله دوم ریاست جمهوری از اول انقلاب تاکنون هیچ‌گاه رقیب 16 میلیون رأی نیاورده است و شاید همین تحلیل است که آقای روحانی بعد از انتخابات گفت صدای ملت را شنیده است و جمله جالب‌تر اینکه این افرادی که به من رأی داده‌اند دلیل بر این نیست که از عملکرد دولت گله‌مند نیستند؟! نکته جالب‌تر اینکه 90 درصد مناطق محروم کشور و مناطق پایین‌نشین‌ شهرها به رئیسی رأی داده‌اند و این‌یک نه بزرگ محرومان به سیاست‌های اقتصادی روحانی است که با ترویج اشرافی گری به محرومان بی‌توجه بوده است.

فارس: به‌جز مواردی که روحانی در مورد رقیب گفت، چه عوامل دیگری باعث رأی آوری وی شد؟

فخرالاسلام: در مورد تهمت‌هایی که به آقای رئیسی زده شد، بخشی را یادآور شدم، اما مورد دیگری که در رأی آوری وی تأثیر داشت، هماهنگی و همبستگی منافقان و فتنه گران، برائت از اعدام منافقان، استفاده از روح و جسم هاشمی، بیت امام، برادر گرامیش از سران فتنه و مساعدت بی‌بی‌سی فارسی تا آمد نیوز، مملکته و وحید آنلاین و همه امکانات رسانه‌های زنجیره‌ای و فضای مجازی، تحریک گسل‌های قومیتی و مذهبی، حمله به نهادهای انقلابی، صداوسیما و قوه قضائیه و ده‌ها مورد دیگر را می‌توان نام برد.

فارس: سهم دخالت دولتی‌ها چقدر بود؟

فخر الاسلام: متأسفانه دولتی‌ها با تمام امکانات به میدان آمدند، از دهیار تا استاندار تا معاون اول و وزرا، همه و همه به شکلی از اشکال دخالت کردند.

به‌طور مثال معاون اول بر اساس قانون حق شرکت در میتینگ انتخاباتی را نداشت که با استقبال رسمی استاندار و مدیران کل و با زیر پا گذاشتن قانون به سخنرانی در میتینگ انتخاباتی روحانی پرداخت و برای شرکت‌کنندگان در این میتینگ ژتون شام در تالار موردنظر را دادند و آب از آب تکان نخورد.

رئیس ستاد انتخاباتی پیراهن بنفش پوشید و در مقابل دوربین‌ها ایستاد، مسئول اجرایی در محفل‌های انتخاباتی حضور پیدا کرد و حتی در روستای ورده ساوه هم حضور یافت.

میلیاردها تومان پول انتخابات معلوم نشد از کجا آمد و هر 50 متریک بنر زدند و میلیون‌ها پوستر و روزنامه چاپ کردند.

دهیاران مردم را تهدید کردند که اگر به روحانی رأی ندهید یارانه‌ها قطع می‌شود و یا اینکه رئیس‌جمهوری در ایران دو دوره‌ای است و ده‌ها حقه دیگر که برخی از آنها بعداً فاش خواهد شد.

فارس: دخالت‌ها در روز انتخابات چگونه بود؟

فخرالاسلام: دخالت‌ها در روز انتخابات شدیدتر بود، از حضور عوامل در صف‌های رأی و تلاش برای تغییر رأی مردم، چیدمان دقیق عوامل اجرایی صندوق‌ها، نرساندن تعرفه به مراکز رأی‌گیری که احتمال رأی آوری رقیب بیشتر بود، بازی خرابی سیستم، گروگان‌گیری شناسنامه‌ها، موضوع شهرت آقای رئیسی و خرید آراء و توزیع سبد کالا و کارت هدیه و ده‌ها تخلف دیگر را می‌توان نام برد که دراین‌باره رئیس شورای نگهبان طی مصاحبه‌ای گفت: دخالت دولتی در این دوره بی‌سابقه است.

همچنین معاون قوه قضائیه نیز از تخلفات زیاد دولتی خبر داد که در این تخلفات استانداران، فرمانداران، بخشداران به‌ویژه دهیاران سهیم هستند.

فارس: وظیفه نیروهای انقلابی چیست؟

فخرالاسلام: نیروهای انقلابی پیروز انتخابات بوده و هستند و در نجابت و بزرگواری آن‌ها همین بس که رئیس‌جمهور منتخب علیرغم اینکه پس از رأی آوری آنها را خشونت‌طلب نامید، به رأی مردم تمکین کردند و حتی یک سطل آشغال هم آتش نزدند، درصورتی‌که در 8 سال پیش همین فتنه گران سینه‌چاک روحانی 8 ماه کشور را در آشوب و بحران فروبردند؛ فتنه گران بدانند که پروژه حجاریان که آن‌قدر تخلف کنید تا جناح رقیب مثل سال 88 به خیابان‌ها بریزند و لکه ننگ فتنه 88 از ما پاک شود را حتماً به گور خواهند برد.

درنتیجه ما با سربلندی و افتخار می‌گوییم که به سید محرومان رأی داده‌ایم و بر این کار خود مباهات می‌کنیم و بر اساس توصیه حضرت امام نیروهای انقلابی نباید مأیوس شوند بلکه با وحدت و اتحاد مضاعف راه مستقیم را طی کنند که بقیه راه‌ها درنهایت سرانجامی نخواهد داشت.

فارس: وظیفه نیروهای انقلابی در مورد مطالبات مردم چه می‌شود؟

فخرالاسلام: یکی از اتفاقات جالب در این انتخابات طرح مطالبات مردم و وعده‌هایی بود که دو کاندیدای انقلابی مطرح کردند و علیرغم مخالفت روحانی، با یک گردش 180 درجه‌ای همان وعده‌ها از سوی خودش مطرح شد؛ فلذا باید همه نیروهای انقلابی وعده‌های جدید روحانی در 5 برابر کردن درآمد محرومان، اشتغال‌زایی 950 هزار نفر در سال، رفع رکود و بازگشایی کارخانه‌ها، بهبود تولید ملی و کاهش واردات و طرح کارورزی و اخذ یک‌سوم حقوق برای همه جوانان و افزایش حقوق معلمان و کارمندان و کارگران امور دیگر را مطالبه کنند.

فارس: نیروهای انقلابی با چه رویکردی می‌خواهد فعالیت کنند؟

فخرالاسلام: این اتحاد و انسجام ایجادشده بی‌نظیر است و باید با پشتوانه 16 میلیون رأی برای آینده برنامه‌ریزی کرد و از همه مهم‌تر روشنگری و بصیرت افزایی را در دستور کار قرار خواهند داد که اگر مردم‌فریب حقه‌های تبلیغاتی را نمی‌خوردند هم‌اکنون وضع طور دیگر بود.

فارس: اثربخشی نیروهای انقلابی درصحنه بعد از انتخابات چه خواهد بود؟

فخرالاسلام: یکی از برکات این انتخابات این بود که روحانی را وادار به عقب‌نشینی کرد. او دیگر نمی‌تواند مخالفان خود را اقلیت 3-4 میلیونی بخواند. 16 میلیون رأی سرمایه‌ای عظیم و پشتوانه‌ای مهم است که نمی‌توان آن را در عرصه سیاسی و تصمیم‌گیری کلان کشور نادیده گرفت.

فارس: نظر شما در خصوص اینکه آقای روحانی همه مخالفان و رقیبان را به همکاری دعوت کرد، چیست؟

فخرالاسلام: به‌طورقطع روحانی در عمل این کار را نخواهد کرد. اگر واقعاً راست می‌گوید باید طبق روال دنیا بر اساس آراء اخذشده که روحانی حدود 60 درصد و رقیب او 40 درصد آراء را به دست آورده است، از 21 وزیر 8 وزیر، از 31 استاندار 12 استاندار و از 3 هزار مدیر 1200 مدیر را از نیروهای کاندیدای رقیب استفاده کند که ابداً این کار را نخواهد کرد.

از الان پیش‌بینی می‌شود دوران جولان فتنه گران و تکنوکرات ها و کارگزارانی ها و لیبرال مسلک‌ها در دوره دوم ریاست جمهوری آقای روحانی بیشتر خواهد شد.

فارس: سخن پایانی

فخرالاسلام: اول با توجه به اینکه آراء مردم حق‌الناس است، شورای نگهبان باید به همه تخلفات، بداخلاقی‌ها، تهمت‌ها، جوسازی‌ها و غوغا سالاری‌ها رسیدگی و نتیجه بررسی را با صراحت به مردم اعلام کند، حتی اگر بنا نباشد درنتیجه انتخابات تغییری ایجاد شود و دوم اینکه پرونده تخلفات افراد متخلف از هیأت های اجرایی تا مسئولان دولتی از دهیار تا استاندار تا معاون اول را به قوه قضاییه ارسال کند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار